Et par dumme spørsmål om Cherrybarber

Nå er jeg sikkert så blond at det gjør vondt i øynene på dere her, men det får bare stå til...

Jeg har 4 Cherrybarber, og når jeg ser i basen her inne, så ser jeg at det står at hannen er kraftig rød, og hunnen er mer gulaktig. Hvis dere ser på det bildet som kommer opp her: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7676 og jeg så sier at mine 4 er lik den nederste på bildet, har jeg da bare hunner?

Og så, jeg leser om oppdrett av disse. Det står at de er flyttet, for så å tatt ut igjen etter noen dager...

Vil det si at de må settes alene for å legge egg, og så taes ut etter egglegging?

Håper noen kan forklare en uvitende sjel her...

(dette med oppdrett er vel ikke relevant for meg om jeg kun har hunner da, men dog...)
Re: Et par dumme spørsmål om Cherrybarber.
hvis man setter fisk man ønsker å drette i et eget lekskar og siden fjerner fiskene når leken er ferdig, så er det mindre risiko for at fiskene skal spise opp eggene som ble lagt under leken.
Håper ingen synes at hverken du eller andre stiller "dumme" spørsmål her i AF.
Forumet er vel til for alle, både "eksperter" og "uvitende sjeler"
Og for alle oss andre som befinner seg et sted midt imellom
Fru Niska
hvis man setter fisk man ønsker å drette i et eget lekskar og siden fjerner fiskene når leken er ferdig, så er det mindre risiko for at fiskene skal spise opp eggene som ble lagt under leken.

Så her klarer både egg og yngel seg helt på egenhånd, uten hjelp fra mor og far?

Har bare hatt yngel på ancistrus og paletter, og der jobber jo foreldrene litt med barna sine.

Men dette med kjønn på Cherrybarbene da; noen som vet?

Tilfeldig bekjentskap
© Richard Noer
Reklame for plussmedlemskap