Silver Molly og Black Molly - krysser de seg?

1 Silver Molly hann + 3 hunner.
1 Black Molly hann + 4 hunner.

Er spent på om disse vil krysse seg. Er det noen som har opplevd å få slik yngel?
Jepp, de vil krysse seg som bare juling Gjorde det hos meg, til min "frustrasjon"
Frank Angell
Jepp, de vil krysse seg som bare juling :) Gjorde det hos meg, til min "frustrasjon"


Hvordan ble yngelen? Sebrastripet eller bare 2 farget? Synes det høres ganske ok ut.
Lettblanda kaos Noen sorte, noen hvite, noen mix. Ikke noe striper eller annet fancy mønster
Ja, tror vi har nå relativt mange varianter.

en "grå"
4 stk som har en 3delt farge, svart hale, blank på midten og gult hode... unge enda så det kan vel kanskje forandre seg.
2 idag som kun var helt svarte
og 3 stk som "ungdom", disse er helt svarte.

Men du verden som de formerer seg...
Mine mollyer er ikke flinke til å formere seg. Siden jeg la inn dette temaet, er det nå kun B.Molly hannen og 1 hun igjen som er like slank som da jeg kjøpte henne for snart 3 mnd siden.

En av hunnene jeg hadde gikk over tiden med fødselen. Hun døde like etter. Denne er den eneste jeg har sett gravid. 2 hoer til døde med noen dagers mellomrom.

Kan det tenkes at enkelte av denne arten er sterile?

Silverhannen er ikke opptatt av den gjenlevende svarte - og motsatt. Min svarte flotte B.Molly er overhodet ikke interessert i silverdamene.

Hos meg blir det vel ingen mollybabiser i det hele tatt, tenker jeg.

Er i alle fall veldig spent på hva som skjer og om det skjer noe.
Ikke godt å si, vi har hatt vårt akvarie i nå 7 uker og har hatt mange yngel.
Faktisk kanskje så mange som 15 stk har jeg plukket ut av en sidevegg som
står tett inntil glasset
Problemet er at de setter seg fast der, kan hende at det er pga de er svake
og hadde ikke klart seg uansett, men jeg har nå prøvd å stenge den veien.

Vi startet med 5 sorte og 5 gule mollyer, tror vi hadde 3 hanner.
1 svart molly ble dessverre klemt under et vannbytte (flyttet på skipet vårt,
de er pokkers så nyskjerrige så vi så ikke at den ene kom bak skipet og veggen)

De liker vannbytter har jeg lest. Fikk et lite tilfelle av nitritt etter 6 uker
og har byttet vann nå i 4 dager på rad.
Nå i går når jeg skulle bytte vann, hmm, disse var da veldig små.
Jepp, 2 nye yngel. Dagen før så jeg 3 stk som hadde gått i fella, stengte enda mer på den fella, nå skal den være "tett" og umulig å komme inn i

Så vi kan vel snart begynne med oppdrett, trives virker det ut som de gjør.

Leste også her et sted at en hann bør ha som du startet med 3-4 hunner, ellers blir de litt stresset.

Ser ihvertfall at hannene våre jaker fruene og har observert flere tilfeller av making, som jeg tenker, hva annet har de å drive med der.....

Høres ut som du får det til! Eg har sjølv ein vaksen hann, og to svært unge damer, dei er ca. 4 cm. Reknar med dei er litt større enn det når dei vert kjønnsmodne, men kor lang tid tek det? Hannen passar godt på dei, har nokre platy- og sverddragarhannar, som er ganske nysgjerrige, dei jagar han vekk med ein gong! Han er vertfall flink å passe på
blackmolly
Mine mollyer er ikke flinke til å formere seg. Siden jeg la inn dette temaet, er det nå kun B.Molly hannen og 1 hun igjen som er like slank som da jeg kjøpte henne for snart 3 mnd siden. En av hunnene jeg hadde gikk over tiden med fødselen. Hun døde like etter. Denne er den eneste jeg har sett gravid. 2 hoer til døde med noen dagers mellomrom. Kan det tenkes at enkelte av denne arten er sterile? Silverhannen er ikke opptatt av den gjenlevende svarte - og motsatt. Min svarte flotte B.Molly er overhodet ikke interessert i silverdamene. Hos meg blir det vel ingen mollybabiser i det hele tatt, tenker jeg. Er i alle fall veldig spent på hva som skjer og om det skjer noe. :-)


Du kan få kjøpe mine 4 for en billig penge, de formerer seg konstant Blackmolly
[QUOTE=Ricky75
Du kan få kjøpe mine 4 for en billig penge, de formerer seg konstant Blackmolly

Ja, det skulle jeg gjerne gjort om du hadde bodd i nærheten. Den siste B.Mollyjenta er død, så nå går hannen der alene. Prøver seg overhodet ikke på de fine silverdamene.
Du får evt si i fra om du er i Oslo en gang, kunne evt ha tatt med de inn på jobben.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap