Grønn dvergacara!

Trenger tips til foring av dvergacara! Forer med ciklidefor, flakfor,Bettafor m/krill, Røde myggiser og spirulinatabeletter! Men de er jaggu meg ikke fornøyd! Forsyner seg av kardinalene som det passer dem. I tillegg til at de tar alle sneglene de kommer over.
Vurderte muligens å prøve med reker. Noen som har erfaring med dette?
Plussmedlem
Mine er fornøyde med bl.a. Tetra Discus bits og Tetra Pro Crisps. Blir t.o.m. yngel
"Forsyner seg av kardinalene" - hvordan er det mulig? Er det veldig små / mikro kardinaltetra du har?
Greit om jeg kupper denne litt?

Hvor agressiv er dveracara?

Du mener å gi fiskene sånne reker vi spiser?
Det er kjempesuksess!

Ang at de tar andre fisker- dette handler nok mer om jaktinnstink enn sult hvis de spiser fòret du gir de.
Tror ikke det er noe fòr som kan overdøve innstinkene til fiskene dessverre.
Loomis
Mine er fornøyde med bl.a. Tetra Discus bits og Tetra Pro Crisps. Blir t.o.m. yngel :) "Forsyner seg av kardinalene" - hvordan er det mulig? Er det veldig små / mikro kardinaltetra du har?

Ikke akkurat mikrokardinaler nei! Men de deler på dem! Ligner faktisk litt på piraja når de spiser, for det fyker fiskebiter overalt! Skal prøve med reker nå. Referat kommer senere.

Kesol: Middels aggressive. Ganske rolige egentlig, men svært aktive under jakt.
Godt med reker!!
Rekene falt i smak de! Tydeligvis ligger rekene nærmere deres naturlige kost enn flakfor iallefall. For oppførselen ders ligna mer på jakt enn foring! Men dessverre ikke så sulten lengre etter å ha tatt en kardinal til frokost!

Etegilde:
[External Image]
Plussmedlem
Kesol
Hvor agressiv er dvergacara?

Tydeligvis både snill og rolig (som mine alltid har vært, bortsett fra mor når de har yngel)), og slik som piraya'ene til Kampfisken.

Artig bilde. Ser tre hanner. Håper du har flere hunner til dem. Antar det, hvis ikke så er det kanskje seksuell frustrasjon som driver dem til vanvidd
Loomis
[QUOTE=Kesol] Hvor agressiv er dvergacara?

Tydeligvis både snill og rolig (som mine alltid har vært, bortsett fra mor når de har yngel)), og slik som piraya'ene til Kampfisken.

Artig bilde. Ser tre hanner. Håper du har flere hunner til dem. Antar det, hvis ikke så er det kanskje seksuell frustrasjon som driver dem til vanvidd

Nederst til venstre er en hunn! De to andre på bildet er hanner! Har to parr, som enda ikke har "paret" seg. Bildet er litt dårlig, og hunnen er blankere på bildet enn i virkeligheten, da er hun nesten helt gul.
Den ene hannen er svært regjerende, men faktisk kun mot hunnene. Den mindre hannen får stort sett gå i fred. Hannene har slått seg ned i hver sin ende av karet, med hunnene svømende frem og tilbake imellom dem.
Plussmedlem
Hannen jeg har nå stresset ihjel tre hunner før han til slutt ble fornøyd med den fjerde Mulig hun var tøff nok...
Lykke til med "parringen" Hunnen blir mye finere når det er yngel på gang.
Leste i en tråd for evigheter siden, at neon smaker bedre enn kardinal... hehe. Det hørtes kanskje litt rart ut, men det jeg mener er at når tetraer går sammen med fiskespisende fisk, er det større sjanse for at neon blir tatt og ikke kardinaler.
Det underlige her er at jeg startet med 9 kardinal og en neon. neon var en blindpassasjer fra butikken. Men nå har jeg bare 3 igjen. Og en av dem er neon! Altså har jeg mistet 7 kardinaler, men ingen neon! Ser ut som dvergacaraene er litt "fine" i kosten. Og det som kanskje er enda mer underlig er at det ser ut som de velger dem ut etter størrelse! De største blir mat først! Så det har vist en betydning hvor mye mat det er i fisken også.
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap