En Levendefødere bildetråd (side 2)

mona o
Det var jo en utrolig skarpt og fint bilde, turnips, til å aldri stå stille:) En liten lekkerbisken det der. Hvordan ser hannene ut? REDIGERT: Glem det:-) Kikket på arten i fiskebasen og der var det bilde av hanner. Og jeg må virkelig si at de hannene..øh... var noe for seg selv på forplantningsfronten! :-))


Fikk den til å stå stille et brøkdels sekund, men selvfølgelig i et mørkt hjørne av karet, så jeg fikk ikke frem det flotte gullskimmeret skikkelig.

Hehe, hannene er godt utstyrt for størrelsen, ja! Kompenserer nok for at de er så mye mindre enn hunnene

Denne føder også levendeunger.

Noen som kan navnet?
Den kommer fra Mexico


Mvh
Erik Rune
Synes det må være et bilde av endlers i denne tråden også jeg
Øverst: Xiphophorus clemenciae, hunn. Ikke særlig imponerede fargeprakt, men hannene er fantakstiske! Skal se om jeg får tatt bilde av en hann etter hvert også.

Nederst: Phallichthys tico hunn, en av favorittlevendeførderne mine
Enda flere levendefødende
Her er noen levendefødende jeg har kjøpt på auksjon på medlemsmøter i Oslo Akvarieklubb. Mange gode kjøp av relativt sjeldne arter levendefødende
kan man gjøre der. Zoogoneticus tequila kommer fra Mexico, mens Gambusia'en er en F1 etter VF fra Isla de la Juventud, Cuba. Har fått en del yngel av Zoogoneticus, mens Gambusia venter jeg spent på. Begge artene er litt hissige, og kan være leie finnenappere og derved plage andre arter i et selskapsakvarium.
Spennende fisker, JoBo!

-Og Mexicaneren hadde et flott navn!

Jeg har også et par arter av levendefødere fra Cuba som jeg liker veldig godt! Har hatt en del levendefødere oppigjennom, og beholdt de artene jeg liker oppførsel og utseende best på. Cubanerne er absolutt blant favorittene så langt!

Girardinus falcatus har jeg postet et bilde av tidligere i tråden, mens de minste, Quintana atrizona - Glasstannkarpe , har jeg ingen gode bilder av enda, men her kommer i alle fall noen bilder der en gruppe svinser rundt maten.
Her er min guppy som har fått 35 unger for 14 dager siden.
Her på bildet er hun ennå gravid. Har alle hennes yngel i livet i et annet kar.
mona o
En av mine guppyhanner, som har flyttet hjemmefra.



Sånne blå guppyer som du har vil jeg også ha, mona! Hvor fikk du tak i de? Er det kanskje en bitteliten mulighet for at de du har, har formert seg og barna trenger nye hjem snart? :P
Her er en liten platybeibi som ligger og hviler seg.
dalmatinermolly par. midten svart platy han. Rød og svart platy dame nederste bilde.
her er noen av mine guppyer, platy.
Her er noen av fiskene mine, guppy og sverddragere
her er noen nye bilder fra meg. første bilde, gule platyer, den ene som er ei dame har spiss ryggfinne. det andre er et gult mollypar. det tredje er en av mine gravide hoguppyer.
Her er mine, nydelige tre platyer=)
Noen bilder av guppyhunner.


[External Image]

[External Image]


[External Image]
Jeg tror jeg har kommentert de vanvittig flotte guppyene dine før, Mona, men da mener jeg det var snakk om hanner. Hunnene dine er også supre - spesielt de blå der er helt rå!
Sverddragerho: jeg vil ha fred!
når den største sverddragerhoa vil ha fred for den ivrige hannen, har hun løsningen: hun tar plass i kokosnøtthula, da gir han opp etter kort tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap