Valgets kvaler?

Har du husket å gjøre din borgerplikt i dag?
Spør ikke hvem du har stemt på, men om du har stemt...
Selvfølgelig har jeg stemt
Tror ikke jeg har hoppet over et eneste valg siden jeg ble gammel nok.
Tre stemmer fra meg denne gangen
Tre?? Akkumulering, er det det du mener?
Og nå har jeg stemt i fotokonkurransen også
Aggi
Tre?? Akkumulering, er det det du mener?

Folkeavstemning om Unesco også
Aha... Og vart du nøgd med røystinga? ;P
Ser at motstanderne verninga vant...
Tante Astrid
Og nå har jeg stemt i fotokonkurransen også ;)

Det hadde jeg helt glemt :S
Aggi
Aha... [I]Og vart du nøgd med røystinga?[/I] ;P Ser at motstanderne verninga vant...

Nei, jeg stemte for.
Det rare er at Ap var for en begrenset Unescosøknad, men de klarte å rote seg bort slik avstemningen ble utformet. Så hva de tenker nå er ikke godt å si

Det skilte bare 99 stemmer i favør nei-siden. Kommunestyret får et flertall av ja-folk, så her blir det liv, rai, rai(jeg hater egentlig DDE, men...)
I "byen" Odda hvor det foreslåtte vernede ligger var det et klart flertall for, men to bygder i kommunen fikset nei-flertall

Personlig mener jeg et 49-51 resultat ikke nødvendigvis bør være bestemmende(var rådgivende avstemning), men kanskje jeg hadde ment det motsatte hvis jeg hadde "vunnet"

Du skal se at det ender med at vi ikke søker, og så freder Riksantikvaren anlegget, og kommunen må betale vernet selv. Det hadde ikke forundret meg det minste!
Glemte å stemme. Tror ikke vi har gjordt det på 4 år.
Linka
Glemte å stemme. Tror ikke vi har gjordt det på 4 år.
Sånt bør ikke glemmes, med mindre du stemmer i blinde... ;P

Jeg er forresten ikke fornøyd med gårsdagens politiske... Ser med skrekk og gru på en eventuell ko(a)llisjon mellom Høyre og Frp.... :o
Dårlig valg-deltagelse
Synd med så dårlig valg-deltagelse. Viktig at man uansett bruker stemmeretten sin, det har selvfølgelig jeg gjort.
Her i Risør har vi skrevet historie, i og med at vi nå har fått tidenes første RV-ordfører; Knut Henning Thygesen. Gratulerer!

- m66 -
Det ble tre stemmer fra meg i går, da vi også hadde direkte ordførervalg.

Jeg har aldri unnlatt å stemme. Valgdeltakelse på litt over 50% i min kommune! Da kan ikke folk komme etterpå og klage. Hvor er alle sammen?
Jeg er lite politisk engasjert, og vet knapt noenting om hva de ulike partiene står for. Og da blir det litt feil å stemme på noe, det blir "bare for å få brukt stemmekortet". Så i år stemte jeg faktisk ikke.

Huff, sier mange nå, men sånn er det
For et par åt siden tok jeg barne- og ungdomsarbeider-fagene.
I sosialfag/pedagogikk-timene tok vi en analyse på hva partiene egentlig stod for, og forskjellene var hårreisende. Enkelte partier brukte en språkteknikk, i sine valgløfter, med mange plussord for å pakke inn en politikk som ikke holder mål... Nevner ikke navn her... ;P
mona o
Jeg er [I]så[/I] lite politisk engasjert, og vet knapt noenting om hva de ulike partiene står for. Og da blir det litt feil å stemme på noe, det blir "bare for å få brukt stemmekortet". Så i år stemte jeg faktisk ikke. Huff, sier mange nå, men sånn er det :-)

Er så enig. Jeg orker ikke sette meg inn i alt detta politiske så derfor stemmer jeg ikke. I år så har jeg fulgt med litt da vi tenkte jeg sku stemme, men glemte det.

Etter min mening holder de aldri det de lover.

Mvh Linka
lei av valgkampen
jeg var lei av de mest synlige i valgkampen lenge før 10.9. rikspolitikerne trenger seg på i lokalvalgkamper så det det egentlig handler om kommer i skyggen. f.eks: det som nådde media om sykehjemsdrift i Sogndal, var at ordføreren ikke ville tillate filming av Carl I Hagen på besøk på et sykehjem han aldri hadde satt sine ben før, når han ville ha oppmerksomhet i valgkampen. Men kom det fram noe om hvilke parti som ville gå inn for anstendig bemanning av hensyn til de som bor der? tilbud om arbeidsstue /arbeidstrening for psykisk utviklingshemmede /andre med særlige tilretteleggingsbehov? eller hvem som gikk inn for anstendige stillingsstørrelser for de som arbeider der? (mest kvinner selvsagt)
litt mer saklighet og litt mindre sirkus fra de prkåte, takk.

-og hvem vet hva partiene mener om akvariehold?
Jeg har selvfølgelig stemt, det gjorde jeg på søndag. Det foreløpige resultatet i min kommune er til å leve med, selv om Frp fikk skremmende mange stemmer.
Linka
Etter min mening holder de aldri det de lover.

Det er akkurat DET som gjør at jeg forakter politikere! Jeg avskyr løgnere, og de verste av alle er de respektløse hvitsnipp-idiotene som står i full offentlighet og lover det ene etter det andre. Det blir ALDRI noe av, og det irriterer meg så vanvittig at de slipper unna med det - de må aldri stå til rette for det etterpå. De tvinges aldri til å holde det de har lovet.

Det skulle vært en LOV som påbød politikere å holde valgflesk-løftene! DA hadde jeg kanskje stemt!
Det største problemet med slike løfter er jo når de danner ko(a)lliasjoner... Det er jo umulig å holde løftene når man starter med å fire på kravene... ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap