- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Identifikasjon: Scalare
Identifikasjon: Scalare
Hei:
Jeg fant bilde av denne scalaren på fiskebasen, den var da helt utrolig vakker. Noen som vet om det går an å få tak i denne, (gjerne eventuelt hvor) og da gjerne med et nøyaktig navn og ikke bare scalare.
Jeg fant bilde av denne scalaren på fiskebasen, den var da helt utrolig vakker. Noen som vet om det går an å få tak i denne, (gjerne eventuelt hvor) og da gjerne med et nøyaktig navn og ikke bare scalare.
Postet 11.09.07 kl 20:47
Endret: 11.09.07 kl 20:52
Postet 11.09.07 kl 20:51
Frank AngellEr vel bare en fargevariant av scalare, ikke en egen art dette. Hadde selv slike i straten, disse ble solgt som kio-scalare. Første og siste gang jeg har hørt navnet, og sett fargevarianten :) Minner om copyright, lenker derfor til bildet i stedet for at du har tyvlånt det :)
Beklager til bildetaker, det med copyright var borte for meg i øyeblikket. Så dette er altså ikke en vanlig fargevariant? Det var da synd da blir det vel umulig å få tak i de....
Postet 11.09.07 kl 20:55
I "Norsk akvarie og hagedamleksikon" er denne fargevarianten kallt Gyllen marmor (Gold marble). Mener jeg har sett den i zoobutikker fra tid til annen. Det er jo mulig zoobutikken din kan bestille den for deg så sant den finnes på listene deres. Skader ikke å spørre
Har en liten mistanke om at dette er en longfin-variant i tillegg, men her er jeg ute på tynn is Mulig noen andre kan bekrefte/avkrefte det
Har en liten mistanke om at dette er en longfin-variant i tillegg, men her er jeg ute på tynn is Mulig noen andre kan bekrefte/avkrefte det
Postet 14.09.07 kl 14:42
Endret: 14.09.07 kl 14:45
Tante AstridI "Norsk akvarie og hagedamleksikon" er denne fargevarianten kallt Gyllen marmor (Gold marble). Mener jeg har sett den i zoobutikker fra tid til annen. Det er jo mulig zoobutikken din kan bestille den for deg så sant den finnes på listene deres. Skader ikke å spørre ;) Har en liten mistanke om at dette er en longfin-variant i tillegg, men her er jeg ute på tynn is ;) Mulig noen andre kan bekrefte/avkrefte det :)
Sendte mail til Arnt OlavVullum som har tatt det bildet og spurte om dette bildet og her er svaret jeg fikk:
Heisann
Fargene på bildet lyver litt...den var sølvfarget å ikke blålilla. Bortsett fra det vil jeg tro denne kom fra vanlig "scalaremix" som det så populært heter.
Jeg kjøpte den på den lokale dyrebutikken som xl (stor, ca 10cm) å betalte
198,- tror jeg.
mvh
Arnt Olav
Jeg har fått tak i den scalaren som er på bildet, men han må ha vært fryktelig heldig da han tok det bildet Men jeg klarer å se at det er et svakt blålilla skjær i den scalaren, selvom den helt klart er sølvfarget. Jeg kjøpte den som scalare golden XL. Veldig flott fisk.
Postet 14.09.07 kl 15:11
Endret: 14.09.07 kl 15:12