Identifikasjon: Scalare

Hei:
Jeg fant bilde av denne scalaren på fiskebasen, den var da helt utrolig vakker. Noen som vet om det går an å få tak i denne, (gjerne eventuelt hvor) og da gjerne med et nøyaktig navn og ikke bare scalare.
Er vel bare en fargevariant av scalare, ikke en egen art dette. Hadde selv slike i straten, disse ble solgt som kio-scalare. Første og siste gang jeg har hørt navnet, og sett fargevarianten

Minner om copyright, lenker derfor til bildet i stedet for at du har tyvlånt det
Frank Angell
Er vel bare en fargevariant av scalare, ikke en egen art dette. Hadde selv slike i straten, disse ble solgt som kio-scalare. Første og siste gang jeg har hørt navnet, og sett fargevarianten :) Minner om copyright, lenker derfor til bildet i stedet for at du har tyvlånt det :)

Beklager til bildetaker, det med copyright var borte for meg i øyeblikket. Så dette er altså ikke en vanlig fargevariant? Det var da synd da blir det vel umulig å få tak i de....
I "Norsk akvarie og hagedamleksikon" er denne fargevarianten kallt Gyllen marmor (Gold marble). Mener jeg har sett den i zoobutikker fra tid til annen. Det er jo mulig zoobutikken din kan bestille den for deg så sant den finnes på listene deres. Skader ikke å spørre

Har en liten mistanke om at dette er en longfin-variant i tillegg, men her er jeg ute på tynn is Mulig noen andre kan bekrefte/avkrefte det
Tante Astrid
I "Norsk akvarie og hagedamleksikon" er denne fargevarianten kallt Gyllen marmor (Gold marble). Mener jeg har sett den i zoobutikker fra tid til annen. Det er jo mulig zoobutikken din kan bestille den for deg så sant den finnes på listene deres. Skader ikke å spørre ;) Har en liten mistanke om at dette er en longfin-variant i tillegg, men her er jeg ute på tynn is ;) Mulig noen andre kan bekrefte/avkrefte det :)

Sendte mail til Arnt OlavVullum som har tatt det bildet og spurte om dette bildet og her er svaret jeg fikk:
Heisann

Fargene på bildet lyver litt...den var sølvfarget å ikke blålilla. Bortsett fra det vil jeg tro denne kom fra vanlig "scalaremix" som det så populært heter.
Jeg kjøpte den på den lokale dyrebutikken som xl (stor, ca 10cm) å betalte
198,- tror jeg.

mvh
Arnt Olav

Jeg har fått tak i den scalaren som er på bildet, men han må ha vært fryktelig heldig da han tok det bildet Men jeg klarer å se at det er et svakt blålilla skjær i den scalaren, selvom den helt klart er sølvfarget. Jeg kjøpte den som scalare golden XL. Veldig flott fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap