Utvendig filter/innvendig bakgrunn

Super dumt spørsmål, men lurer på hvordan jeg skal gjøre dette.

Har lest at pumpen skal være bak veggen, men jeg har aldri hatt innv bakgrunn, så jeg er helt blank her. Blir det bra nok sirkulasjon da?

Noen som kan forklare meg, gjerne også med bilder.
Hvis du har utvendig filter, så kan jeg ikke skjønne at pumpa må være bak veggen... ?
Når du har innvendig bakgrunn og utvendig pumpe, setter man innsuget på pumpa bak bakgrunnen.
for at vannet skal komme gjennom lager man et (eller to) hull i bakgrunnen som man setter en rist i eller en bit blåsvamp. Se bildet for å se hvordan jeg har ristene.

Så lager man et hull hvor man trer utløpsslangen igjennom, så vannet blir blåst ut forran. Se bildet med de to røde sirklene. dette er hvor jeg skal ha utblåset ut forran bakgrunnen min.

Det blir like god sirkulasjon på denne måten som uten, og man slipper at alt teknisk utstyr syntes.

Man kan også legge inn blåsvamp terninger bak bakgrunnen, og disse funker da også som filter. enten med sirkulasjonspumpe. (slipper da utvendig) eller utvendig pumpe i tillegg.

Jeg skal ha begge deler (utvendig OG sirkulasjonspumpe). derfor to utblåsningsrør

Her ser du bilder av mitt filter bak bakgrunn i det gamle akvariet
Så jeg trenger ikke det lange røret med hullene i på utblåsningen når jeg skal ha innvendig bakgrunn? Kan jeg ha inn i den ene enden og ut i den andre, eller spiller ikke det noen rolle..........

Sirkulasjonspumpe? menes det da med ekstra sirkulasjon ut i karet fra det kammeret som blir bak bakfrunnen og ut i hovedkaret?

Tusen takk for bilder dere satt inn
Bettina
Så jeg trenger ikke det lange røret med hullene i på utblåsningen når jeg skal ha innvendig bakgrunn? Kan jeg ha inn i den ene enden og ut i den andre, eller spiller ikke det noen rolle..........
Velg selv Med en flott innvendig bakgrunn, blir det jo litt småstygt å ha ett langt, grønt strålerør gående gjennom denne. Jeg ville gjort som Mats
Bettina
Sirkulasjonspumpe? menes det da med ekstra sirkulasjon ut i karet fra det kammeret som blir bak bakfrunnen og ut i hovedkaret?
Bingo
Tilfeldig bekjentskap
© Tor E. Simonsen
Reklame for plussmedlemskap