Napping av finner på scalare

Jeg har et par scalarer som i de siste par dagene har fått gjennomgå av en eller annen av de andre artene i tanken min.
Scalarene går sammen med 5 C. Paleatus, 3 Ancistrus, 4 SAE, 15 kardinaltetra, 4 serpatetra, et par palett-ciklider og et par sommerfugl-ciklider (er det dette som kalles fiske-suppe?). Tanken er en 180l Juwel.
De sist ankomne er sommerfugl-ciklidene, for ca. to uker siden.
Jeg har ikke klart å finne ut hvilken art som napper, men ser at det sannsynligvis skjer i løpet av natten. Stakkars scalarene, de ser mer og mer stusselige ut.
Noen som har et tips til hvem synderen er?
Enten en av de andre ciklideartene, eller serpatetraen.
Er det noen av de andre ciklidene (sommerfuglene eller palettene) som har kuppet noe område og gjort det til sitt, og viser tegn til å danne par og leke?
I så fall er de på hugget etter noen å la det gå utover, og finnene til scalarene er da ofte fristende objekter å hakke på.

Stakkars kreket, ja, den så ganske stusselig ut på bildet
Du får leke CSI og måle bitemerkene i halefinnen og se hvilken fisk den diameteren passer til munnen på Det var noen reale, tydelige merker der iallefall.
mona o
Er det noen av de andre ciklidene (sommerfuglene eller palettene) som har kuppet noe område og gjort det til sitt, og viser tegn til å danne par og leke?

Jepp, palettene har nettopp "nedkommet" med en hel haug av yngel. Det gjorde de forøvrig også for en mnd. siden, og da skjedde det ingenting med scalarene. Palettene er ekstremt territoriale og jager på alt og alle rundt i hele tanken. Har nok litt liten plass til så mange fisk, særlig når det også involverer paletter som leker.

Selv har jeg foreløpig størst mistanke til sommerfuglene, siden de er de sist ankomne.

- m66 -
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap