Fjes eller figur? Forum-undersøkelse

Av ren nysgjerrighet fikk jeg lyst til å spørre medlemmene her inne om en ting. Begynte plutselig å tenke på det, og klarer ikke la være og lure
Så kanskje vi kunne ta en liten spørreundersøkelse, og se hva flertallet egentlig synes?

Når det kommer til avatar-bilder (det lille bildet under brukernavnet ditt i hvert innlegg du skriver) hos brukerne, hva synes du egentlig er mest ålreit at brukere har avbildet der?

1. Fjeset til brukeren, slik at du ser hvem det er?
2. En vilkårlig tegnet figur, bilde av noe fisk, logo, planter, hunden din eller hva som helst?
3. Kunne det egentlig vært blankt for din del?

Dette kan bli riktig spennende

Ooops! Redigerte meg selv her for å svare for egen del:
Jeg foretrekker alternativ 1
Jeg synes det viktigste er at avataren er egenartet slik at det er lett å kjenne igjen hvem som har postet når jeg leser tråden. Hvis det blir for like bilder må jeg anstrenge meg mer for å følge med hvem som har sagt hva, og det liker jeg ikke, lat som jeg

Da blir det 1 eller 2, hipp som happ, så lenge den er litt spesiell
Tjaaa.... Egentlig har det ikke særlig mye å bety for min del...

Men når jeg ikke aner noe om hvordan folk ser ut, så må jeg innrømme at jeg blir gruuusomt nyskjerrig på enkelte ;P

Jeg antar at folk vet at jeg ikke ligner på avataren min... ;P
Har den der, siden min datter på 6 har tegnet den til meg.
Egentlig det samme for meg, men er koselig med alternativ 1
Vurderte å bytte til et annet bilde av meg selv, tenkte på dette før i dag
Aggi
Tjaaa.... Egentlig har det ikke særlig mye å bety for min del... Men når jeg ikke aner noe om hvordan folk ser ut, så må jeg innrømme at jeg blir gruuusomt nyskjerrig på enkelte ;P Jeg antar at folk vet at jeg ikke ligner på avataren min... ;P Har den der, siden min datter på 6 har tegnet den til meg.

Det finnes en "hvem er du bilde tråd".
1 eller 2 er å foretrekke for min del. Jeg har rett og slett bare vært for tiltaksløs til å laste opp en avatar/ finne ut hvordan jeg gjør det
Jeg må nok si 1. eller 2. Jeg har bilde av meg selv fordi jeg vil det Det har vel egentlig ikke så mye å si.. Eneste er at det er gøy at noen kjenner deg igjen ved å se bildet.. Som f. eks at Holger har av seg selv meg "discobriller", Mona har en rose(Tenker alltid på Mona når jeg ser den)Og Frank har jo den flotte Discusen

Så min mening er at det spiller ingen rolle, men jeg synes det skal være noe der, altså ikke blankt

Mvh Fredrik

Jeg er enig med Tante Astrid - jeg ser stort sett på avatarene når jeg skal se hvem som har postet et innlegg. Om det er en avatar jeg ikke kjenner leser jeg jo selvsagt navnet også da. Det er likegyldig for meg om folk har bilde av seg selv eller noe annet, selv ville jeg aldri lagt ut bilde av meg selv på et nettforum. Ikke at det er så vanskelig å finne ut hvem jeg er, men likevel.
Jeg synes det er koselig med bilde av seg selv
Jeg synes det er greit at folk har en avatar, samme hva. Det er vel kanskje mest den jeg legger merke til. Det som er litt forvirrende er når man skifter avataren etter lang tids bruk.
Eks: jeg er vant til at Mona nå er en rose. Om hun i morgen plutselig er en frosk vil jeg nok bruke litt tid på å venne meg til det og koble henne til den
Så jeg får altså ikke lov til å bytte? ;P
Hadde faktisk tenkt å bytte snart, jeg...
Hvem var finest?
For meg er det revnende likegyldig om avartaren er ett bilde av en blomst, en fisk, en hund, eller personen som har profilen. Det er ett personlig bilde, og hva folk lar andre kjenne seg igjen som betyr lite for meg
Men til de som er ute å "låner" bilder av fisk, ta heller ett bilde selv. Det er en del som kjører med ett spesifikt bilde av guppy, og det blir fort forvirrende når en hel tråd preges av samme avartar

Jeg foretrekker selv at brukeren har ett noenlunde konstant avartarbilde - rett å sett fordi jeg kjenner igjen mange av dere på avartaren, i stedet for brukernavnet
Selvsagt er det lov å bytte, men jeg selv vil nok si at det er best å ikke bytte avartar for ofte

Aggi: Bruk nummer 2, den har du vel ikke brukt tidligere ?
Jeg syns nr.2!

Folk kan jo ha bilde av seg selv i profilbildet...
Frank Angell
Selvsagt er det lov å bytte, men jeg selv vil nok si at det er best å ikke bytte avartar for ofte :) Aggi: Bruk nummer 2, den har du vel ikke brukt tidligere :)?

Det var den jeg hadde tenkt å bytte til
Så du er sikker på at du vil kjenne meg igjen da? ;P
Bare bytt du, Aggi.
Man skal ikke lese mange trådene før vi har vent oss til din nye avatar
Trine T
Bare bytt du, Aggi. Man skal ikke lese mange trådene før vi har vent oss til din nye avatar :-D

Jaja.. Tok hintet... Jeg tyter i skriftlig form ;P
Som nr 1 vil jeg ha nr 2 og som nr 2 vil jeg ha nr 1. Derfor blir nr 3: 3.
Synes det er artig å se hva dere gjør utav et så lite bilde. Det blir jo personlig, uansett hva man velger.
Greit med ansiktsbilde også, men jeg vil ikke vise mitt eget, så da så.
Aggi: Det ble fint!
Tilfeldig bekjentskap
© stigger
Reklame for plussmedlemskap