Sammensetning av fisk i 180l
Postet 13.09.07 kl 13:24
Hva med noen apistogramma, to par eller noe.... sommerfuglciklider, paletter
kileflekkrasbora er fine stimfisker, rødmunntetra, mange muligheter. Skal selv sette opp en 180 liter i helgen, og her har jeg planlagt en stund, planene er klare, men mangler litt penger, så planene blir ikke realisert med en gang, må nok ta litt etter litt.......
Du kan jo søke i basen fisk du kan ha til 180 liter, evt vannverdier, biotop etc.....
kileflekkrasbora er fine stimfisker, rødmunntetra, mange muligheter. Skal selv sette opp en 180 liter i helgen, og her har jeg planlagt en stund, planene er klare, men mangler litt penger, så planene blir ikke realisert med en gang, må nok ta litt etter litt.......
Du kan jo søke i basen fisk du kan ha til 180 liter, evt vannverdier, biotop etc.....
Postet 13.09.07 kl 13:35
Postet 13.09.07 kl 21:13
Jeg ville vel heller ha valgt rødmunntetra fremfor skjørttetra, og scalarene vil ha større plass enn 180 liter. Er de små går det greit en stund, men i tilfelle vokser de fort da.
Ancistrus går bra. Sae går også greit, men disse trives også bedre i stim, har kun 3 stk selv, men det er fordi jeg ikke har klart å fange dem. Hadde 9 stk.
Jeg har bolivianske sommerfugl ciklider, veldig fredlig ciklide, men unntaket gjelder alle ciklider i leksperioden, da de blir mer aggresive
Ancistrus går bra. Sae går også greit, men disse trives også bedre i stim, har kun 3 stk selv, men det er fordi jeg ikke har klart å fange dem. Hadde 9 stk.
Jeg har bolivianske sommerfugl ciklider, veldig fredlig ciklide, men unntaket gjelder alle ciklider i leksperioden, da de blir mer aggresive
Postet 13.09.07 kl 22:37
Postet 14.09.07 kl 14:32
Kan jo hende det går bra, evt finner du ut av det når du setter de sammen, personlig ville jeg ikke hatt så mye, men holdt meg til noe. Evt valgt fisk til hvert sjikt i karet, noe som er på bunn, midt i karet og i topp sjiktet.
Om det er fisker som ikke går sammen, eller som du vil sette sammen, kan du jo selge, eller høre med en butikk om de tar imot.
Nå vet ikke jeg hvordan disse blå ciklidene er, heter de det, eller har de et annet navn?
Jeg ville prøvd å ha sommerfuglciklider, disse blå ciklidene om de er fredelige og snille og ikke blir så store, ansictrus, en god stim rødmunntetra, disse setter en helhet på det hele og "fyller" karet godt i stimen sin. ( ca 20 stk) og evt et par dverggurami eller gull gurami.
Scalaren ville jeg evt solgt, for denne vil forlange større plass etterhvert alikevel.
Det er mange arter å velge i, så det går mye på hva du liker, i forhold til str på karet og vannverdier.
Om det er fisker som ikke går sammen, eller som du vil sette sammen, kan du jo selge, eller høre med en butikk om de tar imot.
Nå vet ikke jeg hvordan disse blå ciklidene er, heter de det, eller har de et annet navn?
Jeg ville prøvd å ha sommerfuglciklider, disse blå ciklidene om de er fredelige og snille og ikke blir så store, ansictrus, en god stim rødmunntetra, disse setter en helhet på det hele og "fyller" karet godt i stimen sin. ( ca 20 stk) og evt et par dverggurami eller gull gurami.
Scalaren ville jeg evt solgt, for denne vil forlange større plass etterhvert alikevel.
Det er mange arter å velge i, så det går mye på hva du liker, i forhold til str på karet og vannverdier.
Postet 14.09.07 kl 14:53
BettinaKan jo hende det går bra, evt finner du ut av det når du setter de sammen, personlig ville jeg ikke hatt så mye, men holdt meg til noe. Evt valgt fisk til hvert sjikt i karet, noe som er på bunn, midt i karet og i topp sjiktet. Om det er fisker som ikke går sammen, eller som du vil sette sammen, kan du jo selge, eller høre med en butikk om de tar imot. Nå vet ikke jeg hvordan disse blå ciklidene er, heter de det, eller har de et annet navn? Jeg ville prøvd å ha sommerfuglciklider, disse blå ciklidene om de er fredelige og snille og ikke blir så store, ansictrus, en god stim rødmunntetra, disse setter en helhet på det hele og "fyller" karet godt i stimen sin. ( ca 20 stk) og evt et par dverggurami eller gull gurami. Scalaren ville jeg evt solgt, for denne vil forlange større plass etterhvert alikevel. Det er mange arter å velge i, så det går mye på hva du liker, i forhold til str på karet og vannverdier.
De blå ciklidene skal være ganske fredelige, et annet navn på de er blå acara. Tror du jeg kunne hatt ciklider i stedet for guramiene? Eller så er jo sjokoladegurami knalltøff!
Postet 14.09.07 kl 15:05
Mufcy[QUOTE=Bettina]Kan jo hende det går bra, evt finner du ut av det når du setter de sammen, personlig ville jeg ikke hatt så mye, men holdt meg til noe. Evt valgt fisk til hvert sjikt i karet, noe som er på bunn, midt i karet og i topp sjiktet. Om det er fisker som ikke går sammen, eller som du vil sette sammen, kan du jo selge, eller høre med en butikk om de tar imot. Nå vet ikke jeg hvordan disse blå ciklidene er, heter de det, eller har de et annet navn? Jeg ville prøvd å ha sommerfuglciklider, disse blå ciklidene om de er fredelige og snille og ikke blir så store, ansictrus, en god stim rødmunntetra, disse setter en helhet på det hele og "fyller" karet godt i stimen sin. ( ca 20 stk) og evt et par dverggurami eller gull gurami. Scalaren ville jeg evt solgt, for denne vil forlange større plass etterhvert alikevel. Det er mange arter å velge i, så det går mye på hva du liker, i forhold til str på karet og vannverdier.
De blå ciklidene skal være ganske fredelige, et annet navn på de er blå acara. Tror du jeg kunne hatt ciklider i stedet for guramiene? Eller så er jo sjokoladegurami knalltøff!
Men den må jo du være "proff" for å ha
Postet 14.09.07 kl 15:44