Tips til 530 L oscar kar

Hei Hei Skal sanart kjøpe meg et 530 liters aquastabil akvarium. Har tenkt å lage amatur selv som jeg skal ha et vanlig lysrør, og et blåt i som jeg kan skifte mellom:P

Har ingen anelse om hvordan jeg skal innrede dette akvariumet, så det hadde vert fint om jeg kunne fått noen gode tips Har lyst på litt mørk grus, men vett ikke om jeg skal ha noe fin kornet eller grovt. Dette karret skal ikke overdrives med pynt. Noen som vet om noen tøffe steiner eller ting eg selv kan lage å ha oppi? Det er jo også viktig at fiskene trivest

Har alerede to små tiger oscarer og skal ha 1 eller 2 vannlige. Lurte også på hvilke fisker som går bra sammen med oscarene.
Det er liten vits å ha mye dekor i ett slikt kar, Oscar vil ommøblere etter eget ønske hele tiden

Dekor i form av stein og røtter går, så lenge dette er tilstrekkelig store greier til at oscaren ikke kan flytte på det.
Selv ville jeg hatt en mørk grus, det finnes en sort elvestein som er ypperlig.
[External Image]

Har denne selv, og den er på langt nær så glinsende som dette bildet viser.
Imazo er leverandør av denne, så den kan skaffes i det meste av butikker.
Art.nr fra Imazo er 135.9060, og den er listeført som SVART POLERAT GRUS 2-5MM 20KG

Prisen aner jeg rett å slett ikke
Ja den såg jo meget bra ut tror kansje eg går for den. Skal heller ta noen bilder av akvariumet når jeg er ferdig, selv om det kan bli en stund til siden jeg ikke har kjøpt det enda:P
Kjøp og salg foretas ikke i forumet. Slettet derfor en melding her...
Oscarene mine er døde nå Nå lurer jeg på om jeg kansje skal ha noe annet. Noen tips ? Tenker litt på discus. Har også lyst å prøve med snakeheads Noen som har sett snakehead i norske butikker ?

Ja, det har jeg (tror jeg).

EDIT: Lag bare en ny tråd om snakehead, og evt. andre tips til fisk. En ledig 500-liter er alltid interessant, og det er kanskje ikke alle som har informasjon om snakehead som snoker rundt på oscar-tråder. :p

Hva skjedde med oscarene?
jeg måtte flytte akvariumet pga eg har kjøpt ny sofa. Oscarene sto i poser over natten mens jeg ventet på at vannet skulle få rett temperatur. Dette ble vist litt for mye
Kan du ta bilde av denne grusen når den er i akvariet med lys og vann på? Det er akkurat denne jeg er på utkikk for å kjøpe selv, helst brukt men også ny. Hvis neon har denne så bare å kontak meg.









Frank Angell
Det er liten vits å ha mye dekor i ett slikt kar, Oscar vil ommøblere etter eget ønske hele tiden :) Dekor i form av stein og røtter går, så lenge dette er tilstrekkelig store greier til at oscaren ikke kan flytte på det. Selv ville jeg hatt en mørk grus, det finnes en sort elvestein som er ypperlig. [IMG]http://imazo.se/sortiment/bilder/1359060.jpg[/IMG] Har denne selv, og den er på langt nær så glinsende som dette bildet viser. Imazo er leverandør av denne, så den kan skaffes i det meste av butikker. Art.nr fra Imazo er 135.9060, og den er listeført som SVART POLERAT GRUS 2-5MM 20KG Prisen aner jeg rett å slett ikke :)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap