Passer disse fiskene sammen?
Postet 14.09.07 kl 07:34
Postet 14.09.07 kl 08:08
Nei, mente heller ikke at alle kunne hvilke fiskeslag som gikk sammen, i hodet, bare lurte på om erfaringer osv. Ser at guppy SAE og dverggurami skulle gå fint sammen, men det står ingenting om serpatetraen går sammen med guramien. Noen som vet om disse går sammen? Vannverdiene er jo tårlig like, de er heller ikke så veldig mye større heller. Burde vel gå fint det da?
Postet 14.09.07 kl 15:14
Espen MellebyNei, mente heller ikke at alle kunne hvilke fiskeslag som gikk sammen, i hodet, bare lurte på om erfaringer osv. Ser at guppy SAE og dverggurami skulle gå fint sammen, men det står ingenting om serpatetraen går sammen med guramien. Noen som vet om disse går sammen? Vannverdiene er jo tårlig like, de er heller ikke så veldig mye større heller. Burde vel gå fint det da?
Jeg tror det vil gå helt fint
Postet 14.09.07 kl 15:16
Postet 14.09.07 kl 15:19
Postet 14.09.07 kl 17:31
Postet 14.09.07 kl 18:05
Postet 14.09.07 kl 18:06
Postet 14.09.07 kl 18:10
Leste akkurat nå at dverggurami ikke skal ha bevegelse i overflaten, for da blir deres skumrede ødelagt. Har den pumpa som fulgte med akvariet, men den lager jo bevegelser i overflaten. Er vel ingen dvergguramier som kan legge skumrede og egg der da? Hadde utrolig lyst på dvergguramier, dumt at de ikke kan lage skumrede i mitt akvarium!
Postet 15.09.07 kl 10:54
Først må du jo skaffe fisken og se om de får lyst til å noen gang lage et skumrede i ditt akvarium Det er ikke sikkert de vil forsøke det en gang.
Men dersom du ser at du får dem til, og at de trives så godt at de viser tegn til lek og egglegging (da bygger hannen redet), så kan du jo vurdere å skaffe deg et passelig kar for dette paret og flytte dem dit så de kan leke og legge egg i fred. I det karet kan du jo ha f.eks. kun et skumpatronfilter, drevet av en luftpumpe. Disse skumpatronfilterne lager minimal bevegelse, nesten ikke noe i det hele tatt om du snur det inn mot et hjørne i karet.
Som lekskar til et par små dvergguramier kan du jo se på et kar på
rundt 40 liter kanskje? Når eggene er lagt, fjernes hunnen og settes tilbake til det vanlige akvariet. Hannen får bli en stund og passe eggene til de klekker. Da kan du flytte han tilbake også, og bruke 40 literen som yngelkar og oppvekstkar for dem.
Men dersom du ser at du får dem til, og at de trives så godt at de viser tegn til lek og egglegging (da bygger hannen redet), så kan du jo vurdere å skaffe deg et passelig kar for dette paret og flytte dem dit så de kan leke og legge egg i fred. I det karet kan du jo ha f.eks. kun et skumpatronfilter, drevet av en luftpumpe. Disse skumpatronfilterne lager minimal bevegelse, nesten ikke noe i det hele tatt om du snur det inn mot et hjørne i karet.
Som lekskar til et par små dvergguramier kan du jo se på et kar på
rundt 40 liter kanskje? Når eggene er lagt, fjernes hunnen og settes tilbake til det vanlige akvariet. Hannen får bli en stund og passe eggene til de klekker. Da kan du flytte han tilbake også, og bruke 40 literen som yngelkar og oppvekstkar for dem.
Espen MellebyLeste akkurat nå at dverggurami ikke skal ha bevegelse i overflaten, for da blir deres skumrede ødelagt. Har den pumpa som fulgte med akvariet, men den lager jo bevegelser i overflaten. Er vel ingen dvergguramier som kan legge skumrede og egg der da? Hadde utrolig lyst på dvergguramier, dumt at de ikke kan lage skumrede i mitt akvarium!
Postet 15.09.07 kl 10:59
Endret: 15.09.07 kl 11:03
Postet 15.09.07 kl 11:46
McLarenNoen som har lyst til å ta en titt på mitt akvarium og se evt hvilkne fisker som ikke passer sammen? Var noen her på forumet som nevte en gang at jeg hadde en del fisker som ikke gikk sammen. Men hørte aldri noe mer...
Du har en del fisker som ikke passer sammen når det gjelder vannverdiene. Se i fiskebasen og sjekk verdien de forskjellige fiskene foretrekker så skjønner du kanskje hva jeg mener
Hvis du har flere spørsmål så foreslår jeg at du starter en egen tråd så ikke du kupper Espen`s
Postet 15.09.07 kl 18:43
Tante Astrid[QUOTE=McLaren]Noen som har lyst til å ta en titt på mitt akvarium og se evt hvilkne fisker som ikke passer sammen? Var noen her på forumet som nevte en gang at jeg hadde en del fisker som ikke gikk sammen. Men hørte aldri noe mer...
Du har en del fisker som ikke passer sammen når det gjelder vannverdiene. Se i fiskebasen og sjekk verdien de forskjellige fiskene foretrekker så skjønner du kanskje hva jeg mener
Hvis du har flere spørsmål så foreslår jeg at du starter en egen tråd så ikke du kupper Espen`s
Er hvertfall ingen fiske som har dauet til nå.
Synes det var smart jeg, så sparte vi en tråd her i forumet.
Nå kan han få tilbake tråden sin. Takk for lånet =)
Postet 16.09.07 kl 09:52
Får vist aldri bestemt meg med hvilke fisk jeg skal ha i akvariumet mitt, men nå så jeg en fisk som hadde passet litt bedre i akvariumet mitt: Palettciklide. Tror vi har noe skifer liggende, også bestiller jeg en hule eller kjøper en kokosnøtt til de, så er det hvertfal muligheter til yngel:P Først når jeg vurderte å kjøpe meg et akvarium viste jeg ikke at det var så utrolige mange fine fisk, synd at alle disse ikke passer sammen;P
Postet 16.09.07 kl 11:12
Postet 19.09.07 kl 07:16