Noen spørsmål til oppsett av nytt akvarium

Har nylig bestillt meg et Juwel rio 400 akvarium. Hadde tenkt å ha en Paenga Roky 3 bakgrunn i dette. Jeg har ikke sett akvariumet annet enn på bilder og er usikker på om midstangen i akvariumet kan fjernes for å få bakgrunnen nedi uten å måtte kutte noe. Har planer om å bygge pumper inn bak bakgrunnen, og lurer på hvilken dimensjon som er vanlig å ha på innsugsristene.

I akvariumet skal jeg enten ha diverse malawi eller en gjeng med Tropheus duboisi. Noen som har noen anbefalinger her?

Angående lyset ønsker jeg å ha blått klart lys. Ønsker minst mulig algevekst, så er det noen lysrør jeg må styre spesielt unna som er ekstra gode katalysatorer for alger? Tenkte på lysrør i 10000 k klassen, men hvordan er 18000 k klassen?
Her er en tråd som omhandler samme problem, og samme kar.

Ang lyset, vil jeg tro at du får ett kar med det nye lyssystemet T5. Du har da 5 rør å velge mellom, siden Juwel har laget helt spesielle lengder på rørene...
Her er mer info om de ulike rørene som er tilgjengelig.
Regner med at stanga i midten ikke kan fjernes slik som på de andre, men er ikke helt sikker.

Jeg hadde gått for malawi, men det er sikkert fordi jeg selv driver med disse flotte fiskene.

Driver å setter opp 540 l malawikar selv nå og det er skikkelig morsomt.

Ønsker deg lykke til og gleder meg til å se hvordan det blir.

Mvh Linka
Hei.

Det er noe dritt å få inn bakgrunn i dette akvariet.

Du kan lese alt om hvordan jeg gjorde det Her i denne tråden

Lykke til med akvariet ditt.

Ang innsugsristene så bruk de største. Jeg brukte to.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap