- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Botia vs reke
Botia vs reke
Postet 15.09.07 kl 21:19
Endret: 15.09.07 kl 21:19
Inaktiv bruker
Ja. Praktbotia vil ta reker før evt. pestsnegler.
Postet 15.09.07 kl 22:33
Postet 16.09.07 kl 01:25
Jeg har kjøpt en 180 liter juwel. Fylte oppi vann og og satt i gang pumper, en utvendig og den innvendige som sittter i juwel kar.
Så fort at det var en del snegler oppi karet, så jeg flyttet to praktbotia over i går kveld.
Men så tok jeg opp innmaten i det innvendige filtret, der var det reker.
Helt utrolig, karet sto trots alt tomt i over 7 timer. og de overlevde.
Tanken mikk gikk dit hen at rekene sikkert fort ble spist opp, de er veldig små. I følge forrige eier er det indiske klorreker. Men det er fortsatt reker i karet, så de har overlevd natten, botiane virker ikke så int i dem, hvis ikke er de bare ikke oppdaget ennå..
Så fort at det var en del snegler oppi karet, så jeg flyttet to praktbotia over i går kveld.
Men så tok jeg opp innmaten i det innvendige filtret, der var det reker.
Helt utrolig, karet sto trots alt tomt i over 7 timer. og de overlevde.
Tanken mikk gikk dit hen at rekene sikkert fort ble spist opp, de er veldig små. I følge forrige eier er det indiske klorreker. Men det er fortsatt reker i karet, så de har overlevd natten, botiane virker ikke så int i dem, hvis ikke er de bare ikke oppdaget ennå..
Postet 16.09.07 kl 09:07
Inaktiv bruker
Jeg trodde alle reker som var små nok til å passe inn i fiskens munn var mat Er noen tøffinger disse indiske klorekene da som overlevde så lang tid i pumpa.
Postet 16.09.07 kl 11:52
Om en tenker på transporttiden reker mange ganger utsettes for, er 7 timer lite
Har fått tilsendt reker som har vært i postgang i en uke, og det gikk bare fint med 95% av rekene.
Ang botia og reker: De fleste fisk er ikke akkurat tungbedte når det gjelder å få de til å ete reker. Spesielt botia, som er en utmerket "snuser" som lett finner skalldyr, vil mer enn gjerne beite ned bestanden.
Har fått tilsendt reker som har vært i postgang i en uke, og det gikk bare fint med 95% av rekene.
Ang botia og reker: De fleste fisk er ikke akkurat tungbedte når det gjelder å få de til å ete reker. Spesielt botia, som er en utmerket "snuser" som lett finner skalldyr, vil mer enn gjerne beite ned bestanden.
Postet 16.09.07 kl 17:49
Jeg ble ihvertfall veldig paff kan man si når rekene overlevde uten vann, bare den fuktigheten som blir i svampene når mann tømmer karet, så da må jo reker klare seg over tid uten vann..... er jo yngel også
Rekene har overlevd natten ihvertfall, satt litt å så på de tidligere i dag, da kom en av botiane bort til den ene reka uten at det skjedde noe.
Men det er ikke så viktig for meg å få disse til å vokse opp, da hadde jeg tatt de til et annet kar med en annen pumpe.
Og blir de ikke spist, er sjangsene store til at de kan havne i den utvendige pumpen
Rekene har overlevd natten ihvertfall, satt litt å så på de tidligere i dag, da kom en av botiane bort til den ene reka uten at det skjedde noe.
Men det er ikke så viktig for meg å få disse til å vokse opp, da hadde jeg tatt de til et annet kar med en annen pumpe.
Og blir de ikke spist, er sjangsene store til at de kan havne i den utvendige pumpen
Postet 16.09.07 kl 18:29