Botia vs reke

Spiser praktbotia reker??
Inaktiv bruker
Ja. Praktbotia vil ta reker før evt. pestsnegler.
Mine praktbotiaer levde side om side med små indiske kloreker
Jeg har kjøpt en 180 liter juwel. Fylte oppi vann og og satt i gang pumper, en utvendig og den innvendige som sittter i juwel kar.
Så fort at det var en del snegler oppi karet, så jeg flyttet to praktbotia over i går kveld.
Men så tok jeg opp innmaten i det innvendige filtret, der var det reker.
Helt utrolig, karet sto trots alt tomt i over 7 timer. og de overlevde.

Tanken mikk gikk dit hen at rekene sikkert fort ble spist opp, de er veldig små. I følge forrige eier er det indiske klorreker. Men det er fortsatt reker i karet, så de har overlevd natten, botiane virker ikke så int i dem, hvis ikke er de bare ikke oppdaget ennå..
Inaktiv bruker
Jeg trodde alle reker som var små nok til å passe inn i fiskens munn var mat Er noen tøffinger disse indiske klorekene da som overlevde så lang tid i pumpa.
Om en tenker på transporttiden reker mange ganger utsettes for, er 7 timer lite
Har fått tilsendt reker som har vært i postgang i en uke, og det gikk bare fint med 95% av rekene.

Ang botia og reker: De fleste fisk er ikke akkurat tungbedte når det gjelder å få de til å ete reker. Spesielt botia, som er en utmerket "snuser" som lett finner skalldyr, vil mer enn gjerne beite ned bestanden.
Jeg ble ihvertfall veldig paff kan man si når rekene overlevde uten vann, bare den fuktigheten som blir i svampene når mann tømmer karet, så da må jo reker klare seg over tid uten vann..... er jo yngel også

[External Image]

Rekene har overlevd natten ihvertfall, satt litt å så på de tidligere i dag, da kom en av botiane bort til den ene reka uten at det skjedde noe.

Men det er ikke så viktig for meg å få disse til å vokse opp, da hadde jeg tatt de til et annet kar med en annen pumpe.

Og blir de ikke spist, er sjangsene store til at de kan havne i den utvendige pumpen
Tilfeldig bekjentskap
© Bente Børresen
Reklame for plussmedlemskap