Hvilket kjønn er det på mine guramier?

Jeg har to guramier, en perlegurami og en rødgurami. Men jeg er fryktelig usikker på kjønnet til de to. Jeg tror perleguramien er ei ho, og rød guramien er en han. Men hva tror dere? de to siste bildene er fra samme fisk, og jeg vet at akvariet var litt møkkete når jeg tok bilde av den røde guramien. Det er bedre nå

Jeg lurer også på om jeg kan kjøpe en av hver art i det motsatte kjønn dersom jeg har plass nok, eller om jeg må kjøpe to hun per hann eller noe?
jeg tror også at min røde gurami er muligens syk. Hvis man ser nøye på siden. Jeg ønsker litt hjelp om det også. Er veldig usikker når det gjelder guramier, for disse er de første jeg har hatt. Den ene fikk jeg av søstra mi som ikke kunne ta den med seg når hun flyttet.
Du har helt rett i at den røde rubinguramien er en gutt, og at perleguramien er en jente.

Jeg ser ingen klassiske sykdomstegn på rubinguramien. Ser ut som den mangler noen skjell på siden, men dette kan det være mange grunner til, blandt annet håndtering i forbindelse med transporten.
kan disse guramiene gå sammen med sløraler?
jeg prøvde en stund men de kranglet veldig, men det var i et 60l .
har tenkt til å skaffe meg et større, nå som jeg så anbefalte størrelse i akvarier, og mamma har endelig gitt meg lov.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap