Er du sexy? (side 5)

Hva kalles den? Taremareby? ;D
Aggi
Hva kalles den? Taremareby? ;D


Det var et fint navn=) Nå mangler jeg bare kar og mat, så skal jeg begynne Kanskje du er interessert i å kjøpe et par? Du kan ha dem i en stor bolle:p
Jeg har en yngel allerede, men det er så vanskelig å se om det blir en dykker eller entrepenør... Jeg er jammen ikke sikker.. Må vente noen år til leksfargene kommer fram...

Bare vær obs på to ting:
-Innavl er svært skadelig..
-Og selv om selve oppdrettet skjer innendørs, så er det viktig å vite at disse har godt av å komme seg ut i en dam av og til.. Helst hver dag...

Det var nok på disse punktene at han Fritzl bommet totalt... :O
Aggi
Jeg har en yngel allerede, men det er så vanskelig å se om det blir en dykker eller entrepenør... Jeg er jammen ikke sikker.. Må vente noen år til leksfargene kommer fram... [B]Bare vær obs på to ting: [/B] -Innavl er svært skadelig.. -Og selv om selve oppdrettet skjer innendørs, så er det viktig å vite at disse har godt av å komme seg ut i en dam av og til.. Helst hver dag... Det var nok på disse punktene at han Fritzl bommet totalt... :O


Huff, ja..:P Men siden du alt har yngel, hva spiser de? Kan de få samme maten som kattene mine?
(Det er skikkelig god kattemat)
Ja, i teorien så kan de vel det... med tanke på proteiner og slikt, men det er viktig at maten er nylaget, så det nytter ikkke å bare åpne en boks... Isåfall må den vel varmes.. ;D
Men de er jo omnivore, så sleng oppi en agurk og litt annet grønt snacks til dem... Sånn en gang i uka kan de også få sånne potetflak, eller noen waffers.
Fordelen med dette oppdrettet er jo at en finner alt fóret i dagligvaredisken..
Hmm, ok. Men hvilke andre fisker går de med? Hai for eksempel? Er litt dumt å sløse bort et kar på bare entrepenører og dykkere=P
Tja, har hørt at enkelte fullvoksne dykkere kan trives sammen med hai, men da må det absolutt være en masse skjulesteder... Pluss at de krever ekstra plass... Men yngel vil absolutt ikke gå sammen med hai...
Voksne entrepenører vil vel kunne lage seg en form for skjulested selv, dersom de ikke blir spist først... :S
Men altså disse dykkerne og entrepenørene er nå absolutt såpass verdifulle at de ikke bør utsettes for ROV-fisk (Oi, der dukket det ordet opp, også... Aner ikke hvor jeg har det fra, altså...) :O

Men da skal jeg begynne å lete etter kar jeg=) Håper moren min gidder å sponse meg;P
Tja... Hvis du starter med en enslig dykker eller entrepenør, så er det ikke store investeringen... Det holder nok med en vannseng til å begynne med, og så vil oppdrettet gå av seg selv... Din mor vil kanskje investere litt når hun ser omfanget av oppdrettet?
Da bør det være en kjekk entrepenør, eller muskuløs dykker!;P
Det valget må man vel kanskje ta selv... Men det kan jo hende din mor vil ha et ord med i bildet dersom du ikke er gammel nok til å.. eh skaffe deg vannseng... ;P
Haha, jeg mente ikke til meg, jeg mente til moren min
Åja, da så.. Men da må hun absolutt få si sin mening først... ;D
Neida, jeg bare putter han i en pose og pakker han fint inn:P Det er noe i det at mødre alltid blir glad for det de får av ungene sine. På den måten så kan jeg velge;P
Hehehe... Husk mye luft og lite vann i posen... ;D
Det skal jeg huske på. Tenkte å kjøpe en av deg, sender du?
Sorry! ;P Det beste er å starte med en viltfanget...
Det er ganske mange like ved Håkonsvern, for eksempel... Hvis du reiser dit, så klarer du helt sikkert å fange en... Anbefaller en ganske stor håv... ;D
Men hva gjør man hvis de blir syke? Hvilke medisiner er mest effektive?:p
Tja, det kommer vel an på diagnosen... Slik som hvitprikk er nok desverre ikke noe å gjøre noe med.. Det må bare gå sin gang... ;D
Men det skader ikke å putte litt vitaminer i maten for å forhindre sykdom... Det fremmer også lek...
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap