Skorpionfisk

Jeg var i dyrebutikken forrige dagen, der fikk jeg se at de har tatt inn en fisk som heter noe med skorpion, men husker ikke hele navnet.... Noen som vet det.
det kan være Scorpiodoras heckelii denne. men er ikke sikker siden det ikke er bilde
Bruk googleknappen nederst i profilen, så finner du bilde...
Det kunne kanskje også hjelpe om du forklarer hvordan fisken så ut.
den er ganske liten, svar med litt hvite prikker..
Ikke en slik brakkvann/saltvann-skorpionfisk som står under "brakkvann" på Imazo-listene? "Skorpionfisk, giftig, 2-4 cm" om jeg ikke husker feil...
det kan godt hende det er brakkvannsfisk. husker ikke helt. er noen dager siden jeg var i dyrebutikken nå
Spiro
den er ganske liten, svar med litt hvite prikker..

Var den ålelignende eller vanlig, svømmende fisk?
Holdt den til på bunnen eller svømte den i overflaten?
Hadde den følehorn, barter eller andre kjennetegn?

Jo mer informasjon du klarer å gi, hvor letter er det å hjelpe deg
en vanlig liten fisk. svømte på bunn, mener den har en del finner.....
kan hende jeg skal ned dit i morgen for å se...

Skal kjøpe noe utstyr hadde jeg tenkt, men jeg får ikke noe svar på den andre tråden min så blir litt vanskelig å kjøpe ting da
Har 2 stk av disse her hjemme, og de er flotte ! vanskelig å få i mat, men ellers nydelige ))
Har også 2 stykker, den ene døde nå akkurat. Er mulig å få i dem mat. Og har ikke no informasjon om dem fra noe sted. Det var den lille som døde, den store lever fortsatt.
Hei alle sammen!!

Kjøpte selv 2 stk skorpion fisk,på Oslo Zoo senter,synd og høre at den ene døde men det jeg har funnet ut,er at de er veldig glade i røde mygglarver.Mine spiser med god appetitt.
De blir opptil 10cm store fikk jeg opplyst.

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap