Eplesnegle-egg, ENDELIG :o) (side 7)

Jeg lærte utrolig mye fra denne tråden og fra applesnail.net.
Jeg har 3 gule, godt voksne eplesnegler som la 2 små klaser og en stor klase med egg en uke før påske. For noen dager siden begynte de første to å klekke. Jeg flyttet de nylagte klasene fra dekktoppen til kanten av akvariet. Jeg ser at mange ikke tør å flytte nyklekte snegler, men jeg har flyttet nesten alle mine for hånd uten problemer ( det gjenstår jo selvfølgelig å se hvor mange som vokser opp ) Jeg brukte en stor tannpirker for å "dytte" dem over i en skje. Det er nemlig litt av en vei å gå om de skulle gjort dette selv. Fra den store klasen kom det bare en håndfull bebisser hver dag. Igår morges oppdaget jeg at hele klasen hadde falt i vannet! Jeg fikk litt småpanikk og plukket den opp igjen. Jeg trodde at nå måtte alle være døde. Men til min store overraskelse hadde ca. 20 stk krøpet ut mens den lå på bunnen! Det var mamma-snegl som hadde prøvd å klatre opp igjen, og dyttet den ned. Etter å ha lest på applesnail.net, bestemte jeg meg for å sette igang litt "rescue" med denne klasen ettersom så mange kom ut når den var under vann: jeg plukket opp klasen forsiktig, la den i en grunn bolle med vann og brukte den store tannpirkeren til å dele klasen og få ut de siste ca. 30 bebissene. Disse lå stort sett ferdig klekt i en hulrom i midten av klasen uten å klare å komme seg ut.

Nå har jeg rundt 100 små bebisser i et 100 L selskapsakvarie. Håper endel av dem overlever!

Nå har jeg også bestillt en fargerik håndfull nye snegler fra en annonse herfra. Gleder meg til å prøve å få egg av disse.
Eplesnegle
Oi, jeg viste ikke at det der var egg fra sneglen min! Jeg har kastet to sånne klaser, en i dag og en i går. Kommer det en til skal jeg la den heng! de er i lokket når jeg åpner, de skal helge der helt til de slipper tak eller hvordan er det der?
Sauen666
Noen gir betaling men jeg tror det har noe med hvor mye tterspørsel det er på snegler i den dyrebutikken;) Jeg var innom en dyrebutikk for ikke så lenge siden og lurte på om de ville ha noen eplesnegler av meg mot en billig penge da mine begynnte å klekke, den gikk de lett med på;) Tror enkelte dyreutikker sliter med å få tak i eplesnegler.

Og hvor mye tilbyder de?
Er bare lidt nysgerrig da jeg selv er ved at få baby snegle
Tilfeldig bekjentskap
© Stian Wego
Reklame for plussmedlemskap