Lettere øvet nybegynner :) (side 4)

Da har det vært vannbytte og litt om møbelering. Paley (min gale paletthunn) har nå flyttet over til siste kammeret, med de nyeste eggene sine. Far måtte igjen flytte da hun nesten dreper han. (gutter er vist bare til å for å produsere barn :P )
Lagt inn litt steiner og slikt, vært rundt i de forskjellige butikkene og spurt etter kork, men ser ut til at det må bestilles over nettet.
Jo oxo er det stolthetene mine da, mine to egenproduserte kampfiskhanner.
Pinky er den blå og den røde/blå/svarte har ikke fått noe navn ennå. Forslag??
Lurer på å låne de ut hvis det er noen som kunne tenke seg og drive avl med dem.
1 Pinky uten blitz
2 med blitz
3 navnløs
Må jo bare ha noen flere bilder da
1 mor og far
2 navnløs igjen
3 navnløs jager på paley gjennom glasset.
ja tenkte på halen.
litt indianeraktig.
Hmm sant det, men egentlig er den helt rund, bare at han har støtt på paley uten glass mellom.
Nå har jeg vært snill og foret med røde mygglarver, ville tilstander i karet akkurat nå, skulle til å gi venusfuskene da jeg så de spise på en død reke, da får det heller være tenkte jeg.

ommøbelerte litt som sagt, flyttet oxo hula til paletten med egg i, men siden jeg ikke ser noen yngler tror jeg egga er borte. Paley rydder som gal, to tonn med sand i den hulen som absolutt ikke skal ha, det er inn og hente spytte ut og om igjen. Svær haug foran inngangen nå.
Selvmordskandidat
Hadde besøk av ei venninne og da vi kom inn på kjøkkenet sier hun, Er det en svart fisk og ser på gulvet.
Og jammen var det en fisk, pinky har da hoppet ut av det lille foringshullet og bortover gulvet.

1 så langt unna lå han (der mobilen er)
2 han puster og beveger på seg, men det er bare såvidt
ojj det var ikke bra.
du får prøve å dekke til hullet med noe.
har også hørt at når kampfisk begynner å hoppe ut av f.eks. akvariet er det ikke bra vannkvaliteter
Hmm ja det er jo en uke siden jeg byttet vann så, men tror mest det er det at han ligger under luka og venter på mat, så kan være det at han trodde han så noe og hoppet etter det.
Tror han trekker sine siste sukk nå, lite gjelle og bevegelser i det hele tatt.
Men midt i all elendigheten fant jeg ut at paletteggene har klekket, ca 50 friske 2 dager gamle yngel er ute med mor.
Her er bilde av mor og barn, det er bare mor og barn for hun dreper hannen etter eggene er lagt :O ja DREPER, nå sist var det så vidt han levde da jeg fikk reddet han ut.
du får selge palletynglet når de er stor nåkk og kjøpe en kampfisk for pengene hvis den gamle dør.
(jeg tippper kampfisken overlever)
Ja kanske det har jo hiawatha fremdeles da
så det ble hiawata. navnet altså
Jepp passet egentlig godt siden han er en liten tøffing og ser han en av palettene må han bare showe gjennom glasset.
Nå er Pinky erklært død og skylt ut på de evige jaktmarker.
Byttet vann, jeg har tross alt foret med røde myggiser nå to kvelder på rad så det har nok hatt innvirkning på vannet, selv om alt har blitt borte nesten før det traff vannet

Her er noen bilder til minne om kjære pinky.
er pinky dø. næææææææææiiiiiiiiiiiiii
Regner med at gjellene ble for tørket ut og ødelagt at det ikke var håp, han må ha ligget på gulvet en stund, for han var nesten tørr.
men du kan trøste deg med at du fortsatt har hiawata og palletyngel
Ja og livet går videre, kanskje jeg må begynne med kampfisk oppdrett igjen. Var jo bare flaks første gangen. Vi får se, hiawatha får iallefal ikke hoppet ut fra der han er nå, så.
Han driver og viser seg mye for palettene av en eller annen grunn, men det synes jeg bare er greit, for da er han virkelig flott og med en palett på hver side, blir det mye show off.
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Weiseth
Reklame for plussmedlemskap