Hvilken sykdom, Grått ved finnene og på halen?

Hjelp! FIsken min (slørhale) Har noe grått ved finnene, fullt av på halen, og litt ved gjellene, den har det ikke bra, og flyter opp mot overflaten, og detter over på ryggen, mens den prøver å svømme nedover!!! Hva skal jeg gjøre!!!!

Den andre slørhalen min, synker liksom nedover og legger seg på bakken og oppfører seg slappt!
Hei, det er lettere å få hjelp hvis du skriver hva det dreier seg om i tittellinjen...
Kan det være finneråte? Kanskje du finner noe i denne artikkelen, hvis du ikke har sett den før, da:
Om sykdom
Det høres ut som du har to fisk som sliter stygt. Det er flere potensielle årsaker til den sammensatte sykehistorien.

Jeg tror det viktigste her er å kartlegge årsaken til hvorfor begge fiskene plutselig er akutt syke, der de viser symptomer på 2-3 sykdommer, minst....

Hvilke vannverdier er det i karet (Ph, Gh, No2, No3, ammoniakk og temp)?
Hvor stort er karet?
Hvor ofte byttes vann?
Hvilken filtrering er det i karet?
Hvor lenge kar karet vært i drift?
Hvor lenge har fiskene skrantet?
Hvilket fôr gir du fiskene?
Hva annet lever i karet?
Hvor lenge er det siden fiskene ble kjøpt?

Når det gjelder sykdommen, høres det ut som begge fiskene sliter med en innvendig bakteriell infeksjon, og at minst en av de har en eller flere parasitter som har angrepet de utvendig.
Kan ikke anbefale noen behandling ut over daglige vannbytter før jeg vet mer om oppsettet
Jeg vet ikke hvor stort den greia di er oppi er, men det var bare en midlertidig "akvarie" jeg skal kjøpe ett større i morgen. De hadde bare en pumpe, men fisken med (tror jeg" har finnerråte, er på vei mot døden. Hver gang jeg ser oppi til den ligger den på ryggen og flyter, men oppdager den meg prøver den å svømme nedover. Jeg tilsetter medisin som heter Biotopol.
Jeg tilsetter ikke vannet noe Ph eller noe annet. Men den andre fisken ser bare ut til å være alene og stresset. Jeg skal kjøpe flere fisker imorgen, så den håper jeg ikke er syk, den oppfører seg iallefall ikke slik. Men den svømer liksom bort til "veggen" og virker helt forvirret.

Fiskene er ikke sammen, siden finneråte er veldig smittsomt.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap