Kjempetabbe med eplesnegler?

I dag fikk jeg 10 rosa eplesnegler som jeg nå har i karet mitt. Temp. i melkekartongen(inni posen igjen) var vel drøyt 8-10grader. Jeg fortet meg med å få eplesneglene i karet siden de ikke har gått av så lav temp. Alle 10 beveget seg etter kanskje en halv t. og så ut til å ha det ganske bra, til tross for den lave temp. med posten. Jeg har 4 plecoer i dette akvariumet også, som så ut til å enten spise på eplesneglene eller sutte på de. De eplesneglene som da fikk møte med en av plecoene ligger bare på siden, og sånn har den vel ligget et par timer.

pointet: Er eplesneglene for små, slik at de kan bli spist av mallene? Mallene er ca. 5-10cm. lange, og eplesneglene er fra. 1-2,5cm. lange.

PS: Sneglene er større enn munnen til plecoene
Slik det høres ut, så har du sluppet sneglene rett oppi karet, uten tilvenning til temperatur? Da er det i tilfelle det som er tabben.
Jeg tror ikke Plecoer kan gjøre eplesnegler noe særlig.

Men hvis fisker først kan - og er ute etter - å ta sneglene, så hjelper det vel egentlig ikke om sneglene er større. For da blir følehornene også større, og de ryker først...

EDIT: Plutselig gikk det opp for meg at du sikkert mener at mallene sutter på skallet til sneglene, slik maller ofte gjør, og at hele sneglen dermed kan gå med i suget? Det tviler jeg på, men jeg vet ikke.
Tror vi har kommet frem til at pleco og ancistrus ikke en gang tar wiggler før her på forumet, så det ville være merkelig om pleco'en vil spise sneglene. I så fall ville den være en populær fisk mot pestsnegler.
Veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det jeg. De overlevde hvertfal natta;P...
Hvis en eplesnegle har krypt helt inn i skallet sitt(altså at ikke "bena" er ute), er den da død? Den ligger i tillegg på de ene siden.
Morro dette her med eplesnegler, men jeg skjønner nå at jeg burde ha lest bedre om de på forhånd =)
Nødvendigvis ikke. Men har den ligget slik siden du puttet den oppi, så er det nok på grunn av sjokket. Hvis den er død og begunner å råtne, så slipper muskelen taket, og den vil åpne seg svakt, og loddne greier vil etterhvert stikke ut... :X
ok. Nei, den har ikke ligget sånn helt siden jeg fikk den, mend et skjedde nok før lyset slukket i går en gang. Skal opp i sjekke nå;P

SPENNENDE MED EPLESNGLER!
Joda, de har reist seg igjen, men de har enda ikke flyttet på seg. Får vente å se til etter lyset er slukket, da blir det vel liv i leiern!
Leste noe om malaysiske eplesnegler nå, går de sammen med eplesnegler? 10-12 stk. skulle vel være nok etter et par måneder da(siden de formerer seg vedig lett)...
Eplesneglene tar seg en liten lur, innimellom. De kan ligge og dorme ganske lenge, og det er mange ganger jeg har lurt på om de har dævva, men det har de heldigvis ikke gjort!
Det påstås her at sandsnegler formerer seg voldsomt, så 10 er sikkert rikelig. Jeg har ikke hatt mine SÅ lenge, så jeg har ennå ikke sett noen sandsneglebarn.
Har også tenkt å kjøpe meg noen palettciklider etterhvert. Spiser disse snegler?
Etter jeg kom hjem fra handleturen idag morges, så jeg at noen av eplesneglene fløt rundt i akvarie. Fikk de tre som fløt rundt inn ved der innsuget til pumpa er, slik at de lå rolig. Noen av de har krabbet ned igjen, og noen av de bare ligger der...normalt(veldig ny når det gjelder avkarie)?
Etter det jeg har hørt legger de seg til å flyte når de vil flytte

Mine flyter en hel del, selv om karet har gått noen måneder. Har du et helt nytt er de vel enda mer flyttesugne, hvis det er lite mat til dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap