Sonja's private med adgang for gjester (side 7)

Puuh. Etter nedturen for 14 dager siden har jeg knapt turd å ta i 530 literen. Har vært livredd for at den skal sprekke. Kun vannbytte har vært gjort og det har gått bra. I dag tok jeg mot til med og hadde en tiltrengt runde med algeskrapen. Det holdt...
Hvordan går det med karet ditt? Holder midtstaget nå eller er det blitt veldig vått?
Det går heldigvis bra. Siliconen på midtstaget har holdt. Har hatt meg noen skraperunder og vannbytter og det ser ut til å gå bra. Fiskene trives og tygger så de har det i hvertfall bra. Blir ikke så mye yngel siden alle går sammen, men noen klarer seg og vokser til. Merkelig nok er det også en enorm plantevekst i dette karet. Vallisnerianen er vokst noe enormt siden jeg kjøpte dem på auksjonen i høst. Tør tippe de lengste er over 70 cm lange.
SoVe
Vallisnerianen er vokst noe enormt siden jeg kjøpte dem på auksjonen i høst. Tør tippe de lengste er over 70 cm lange.


Går det greit å kutte dem kortere, hvis man ønsker at de ikke skal ta så mye lys fra resten av plantene? (Akvariene er jo som oftest ikke høyere enn 60cm, og denne planten kan bli mye høyere...)
Har visst ikke vært innpå tråden min på en stund. Vallisneriaen blir klippet med jevne mellomrom og delt ut til de som vil ha når den tar overhånd. Akvariet er nå for salg da jeg har et stort ønske om å pusse opp litt og kunne ommøblere stuen når jeg ønsker det. Det er et praktmøbel men tar litt stor plass. Vurderer å bytte det ut i et mindre et.
Ikke mye oppdateringer her Sonja ?
Nei. Er innom forumet men glemmer liksom min egen tråd. Når har det i hvertfall skjedd noe nytt i karet. 4 nye Malawi i forrige uke og 10 nye Malawi i dag. Har vært hele butikkrunden i Bergen og omegn. Karet har nå stått og gått siste året uten så mange omveltninger. Har mistet en fisk og to dann og vann uten at jeg har funnet noe grunn til det (alderdom?) så det var begynt å bli litt skrantent i karet ja. Satt igjen med flere store hanner og noen få hunner. I dag ble det Lombardoi, Golden, Auratus og Rød Zebra hunner på meg så da får vi se om det blir slutt på krysset yngel. Ikke alle er voksen men vi får ta tiden til hjelp. Det går en del yngel i karet også så det blir spennede å se hvordan de ser ut når de vokser opp.
Er ikke så lett å få tak i Malawi lenger nei,
så det var bra du fikk litt nytt i karet ditt

Har du bilder av karet ?
Her er karet som det ser ut i dag. Som dere ser Har jeg en skikkelig "graver" i karet. Den store gule Lomardoi-hannen er sjefen.

Ser flott ut det der Sonja
Savner Malawiene mine av og til
Er dessverre litt grumsete på bunnen. Dritten har en tendens til å legge seg under utblåsningen til pumpen og der har yngene funnet sitt tilholdssted så jeg våger ikke slamme for mye. Blir nok bare glassskraping og overvåkede vannbytter for tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap