Plantene mine har brune flekker.

plantene mine ser litt rare ut er noen små brune flekker på dem hva kan dette være?
Har du hatt akvariet/plantene lenge da? Om det er nyoppstartet er det ikke uvanlig at det tar tid å bygge opp riktig bakterieflora å sånt, å sanden da ikke har så mye å tilby røttene til plantene.

Er ikke noe ekspert, men det har jeg lært værtfall.

Rett meg om jeg er helt på tur da dere!
Det har jeg merket i ett av mine kar også, men når jeg prøvde og gni litt på det så var det bare brune alger, prøv det, og bare gni forsiktig så finner du ut om det er det... Eller så vet jeg ikke?
prøvde det går litt bort =D takk for svar
Ja, du må jo huske på at dette er alger, og det er vansklig og bli kvitt. Kjøp noe algemiddler...
Fredly
Ja, du må jo huske på at dette er alger, og det er vansklig og bli kvitt. Kjøp noe algemiddler...

Algemidler er gift, for både alger, planter, bakterier, fisk, reker, ja alt i karet.
Når i tillegg det aller meste av algedrepende remedier har liten til ingen effekt, er det etter min målestokk fullstendig bortkasta penger

Det er derfor best å finne årsaken til algeveksten, og gjøre noe med denne.
Algespisende arter er også ett meget godt alternativ.
Jeg har aldri prøvd sånn middel så jeg vet ikke noe om det, men det er vel kanskje sant som du sier. Jeg pleier og tømme hele karet jeg og pusse og vakse det, så forsvinnger det fort
De brune algene er nesten uungåelige i starten av de fleste kar. Dette er alger som forsvinner når du har hatt fisk i karet en stund, om du ikke overforer da.

Når plantene trives og vokser, og du har fisk som spiser alger i karet, vil problemet forsvinne.
Brune alger er god mat for mange fisk, for eksempel guppy.

Er forresten helt enig med Frank når det gjelder algemiddel. Jeg ville aldri brukt slikt.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap