luftdrevet filter, hvor mye ull?

jeg har kjøpt et luftdrevet filter i dag og en del ull, men ikke noe kull.

skal det være veldig tett med ull? eller skal det ligge løst?

håper på raske svar, for jeg vil ha denne oppi rekebollen ganske fort.
Ulla må fylle filteret, men det må være løst, ikke tettpakket... Hvis det er mulig, så ville jeg ha putta en svamp nederst, og bare litt ull på toppen.
Aggi
Ulla må fylle filteret, men det må være løst, ikke tettpakket... Hvis det er mulig, så ville jeg ha putta en svamp nederst, og bare litt ull på toppen. :)


må man ha kull?
Jeg ville nok brukt svamp i stedet for vatt, siden svamp har noe overflate til bakterier, mens filtervatt har meget lite slikt.
I tillegg må filtervann, eller ull som du sier, svært ofte byttes.

Kull er ikke nødvendig som filtermedium
Frank Angell
Jeg ville nok brukt svamp i stedet for vatt, siden svamp har noe overflate til bakterier, mens filtervatt har meget lite slikt. I tillegg må filtervann, eller ull som du sier, svært ofte byttes. Kull er ikke nødvendig som filtermedium


jeg fikk beskjed i butikken om at ulla ikke trengte å byttes ofte

med svamp, mener du slik som man bruker på tavler?

min ligner på denne jeg fatter meg ikke helt på den. skal luften komme opp av samme hullet som slangen går ned eller i sidene?

denne tingen skal vell rense akvariet på en måte? ellers blir jeg skuffa.

tåler reker å få en litt stor stein over seg? kanskje det ligger noen begravd der som jeg ikke ser.
Den saken du har kjøpt fungerer med at luften som presses inn i boksen, må ut igjen. Den tar da med seg litt vann, som trekkes inn nederst i filteret.

Effekten er liten, men støyen stor.
Det er egen svamp til akvarieformålet som benyttes til filtre. Tavlesvamp er totalt uegnet.

Og nei, reker tåler ikke steinras i hue.
åjja! slike svamper som er i innvendige pumpe :P hva koster en svamp i passe stor størrelse?

jeg så nettopp de fleste rekene så jeg tror alle slapp unna steinene.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap