guppy barn og ferie:S

Jeg har lest at det tar ca. 28 dager fra en guppy hunn blir gravid, til den føder. Jeg skal selfølgelig på ferie den aller første gangen de seks guppyene mine skal føde:S

Jeg lar guppyene være i akvariet. Ferien er bare ifra fredag morgen til søndag ettermiddag. Noen sjangs for at noen av ynglene kan fiskes opp i håven å ha disse i fødekaret inntil vidre da, hvis fiskene føder på fredag/lørdag? Er jo også en mulighet at de ikke har føder enda da(?).
Det er jo mulig du finner noen yngler etter ferien da ( : De er raska og et flinke til å hjemme seg. Det er heller ikke sikkert at hun føder mens du er på ferie, så bare å ta det helt med ro =)
Det går helt sikkert fint!

Jeg har fått guppy selv ganske nylig, og mine virker å "porsjonere" ut ungene over tid. Alle hunnene har nemlig vært gravide og feite hele tiden, men likevel dukker det opp yngel... (Noen som kan si noe om dette?) Så det med de 28 dagene ville jeg tatt helt med ro.

Jeg vil også tro at yngelen vil klare seg fint (best?) i hovedkaret, selv om det jo er gøy å skille dem ut i starten. Noen er veldig skeptiske til disse filterkassene til Juwel, og dekker til rillene med strømper etc. Men jeg har valgt å la yngelen svømme inn og ut av filterkassen selv, det går helt greit.
ok...ble litt lettet nå kjenner jeg;P Er nok ikke lenge jeg skal ha de i fødekassa. Blir vel mere morsomt(og naturlig?) å se de svømme rundt ved planter osv., men jeg lar nok noen være i yngelkassen hele tiden sånn at jeg hvertfal får noen guppyer fra første gang noen av guppyene føder=)
Tilfeldig bekjentskap
© Sandra Reitan
Reklame for plussmedlemskap