Eheim Utvendig filter 2028 Proff II til 600 liter

Skal kjøpe Eheim Utvendig filter 2028 Proff II, men lurer på hvor jeg får den billigst. Var i butikken og spurte, men hu som jobba der anbefalte meg å kjøpe på nettet for å få det billigere.

Er det billigere å bestille fra f.eks danmark elle ødlegger frakten det da ?

Har du sjekket om Aquamanias, Tropefisk eller Webzoo har den ?? Billigere enn i butikken.

Mvh LInka
Det billigeste jeg har funnet til nå er på Akvasia.no. Tror bare jeg tar å bestiller der med en gang Selv om det bare er 3 kroner i forskjell fra tropefisk :P
Dette filteret er ett bra filter, men er desverre ikke tilstrekkelig til ett kar på 600L, med mindre det er ett kar så og si uten belastning.
Velg heller 2080, som er både større og bedre.
Veldig enig med Frank, sånne store kar trenger digre pumper. Det skal mye til for å få bra sirkulasjon i de. 1000 liter i timen er alt for lite.
holder den til 540 liter ? og hvor kan jeg kjøpe den ? ser den ikke på akvasia.no. Kan dere anbefale noen stillegående luftpumper også som ikke er så dyre?
Grrrotle
holder den til 540 liter ? og hvor kan jeg kjøpe den ? ser den ikke på akvasia.no. Kan dere anbefale noen stillegående luftpumper også som ikke er så dyre?

Ville selv ikke hatt 2028 i noe særlig større enn 375L. Selv der vil sirkulasjonen bli liten når filteret blir godt og møkkete (målte mitt ned under 300L\t når det var skikkelig møkkete).

2028 selges stort sett alle steder Eheim selges. Akvasia er mitt absolutte sistevalg av butikk... Velg heller skikkelig seriøse aktører, som Tropefisk, Aquamanias og Webzoo.

Ang luftepumpe, er det ingen som er helt stillegående. De som er stillest, er også her Eheim.
De fleste greier seg utmerket uten luftepumpe.
er helt enig med frank , du bør heller velge eheim 2080 ,
har hørt at man skal ikke stole på de pumpekapasiteten som står på pumpe paken
Emil
har hørt at man skal ikke stole på de pumpekapasiteten som står på pumpe paken ;)


Nå skal man ikke stole på rykter heller

Det som er med den påskrevne kapasiteten er at den er målt uten belastning. Når man fyller opp kassettene med filtermedia så faller kapasiteten betydelig. Når filteret er skikkelig inngått(det vil si at det fungerer etter hensikten) så har kapasiteten ytterligere falt.

Det er bare å innse at den vanligste feilen som blir gjort er å undervurdere behovet for skikkelig filtrering.

I mitt 530 er det to filter som driver den biologiske filtreringen, Eheim 2028 + Eheim 2229.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap