Skal si jeg har hatt litt av en jobb nå. Har/hadde et 24 l avrundet plastkar som jeg hadde kjøpt brukt her i forumet. Et sånt for barn. En ting er sikkert, aldri mer skal jeg kjøpe slike bruktkar. Plastveggene er alt for veke i forhold til de 20 l jeg har stående.
Beklageligvis hadde jeg dette stående ved siden av meg på databordet. Hørte det begynte å risle vann. Fikk helt panikk i begynnelsen, men roet meg som godt er.
Først dro jeg ut alle kontakter uansett om PC`n brutalt ble slått av. Fikk så øst opp vann, planter, mose, reker og dvergtannkarper i 2 bøtter, og da ble karet nesten tømt for vann på kort tid. Fikk så lempet karet ut på verandaen, og der står det nå. 2-3 cm med vann over sandet. Tror jeg var heldig og fikk over alle kirsebærrekene, men er jo ikke 100 % sikker. I alle fall lever mine 5 dvergtannkarper selv om den ene ble liggende usett i sandet en stund. Trodde den var død, men puttet den opp i det andre karet, og jamen ble den levende igjen.
ADSL modem, høytalere m.m. fløt i vann, men heldigvis ble det ikke vann i kontaktene som lå på gulvet. Hadde flaks der. Ingenting ble ødelagt. Det er bare jeg selv som fikk sjokk. Tenk om jeg ikke hadde vært hjemme? Uff og uff.