Akvariet sprakk

Skal si jeg har hatt litt av en jobb nå. Har/hadde et 24 l avrundet plastkar som jeg hadde kjøpt brukt her i forumet. Et sånt for barn. En ting er sikkert, aldri mer skal jeg kjøpe slike bruktkar. Plastveggene er alt for veke i forhold til de 20 l jeg har stående.

Beklageligvis hadde jeg dette stående ved siden av meg på databordet. Hørte det begynte å risle vann. Fikk helt panikk i begynnelsen, men roet meg som godt er.

Først dro jeg ut alle kontakter uansett om PC`n brutalt ble slått av. Fikk så øst opp vann, planter, mose, reker og dvergtannkarper i 2 bøtter, og da ble karet nesten tømt for vann på kort tid. Fikk så lempet karet ut på verandaen, og der står det nå. 2-3 cm med vann over sandet. Tror jeg var heldig og fikk over alle kirsebærrekene, men er jo ikke 100 % sikker. I alle fall lever mine 5 dvergtannkarper selv om den ene ble liggende usett i sandet en stund. Trodde den var død, men puttet den opp i det andre karet, og jamen ble den levende igjen.

ADSL modem, høytalere m.m. fløt i vann, men heldigvis ble det ikke vann i kontaktene som lå på gulvet. Hadde flaks der. Ingenting ble ødelagt. Det er bare jeg selv som fikk sjokk. Tenk om jeg ikke hadde vært hjemme? Uff og uff.

Jammen gått jeg så innlegget ditt;P Hadde nemlig også tenkt å kjøpe meg et brukt plastkar. Kjøper nok ikke det nå, nei! =)
Inaktiv bruker
Oi, er jo ikke noe morsomt når sånt skjer! Dersom jeg sitter i stua og hører en ukjent lyd, så sjekker jeg alltid akvariumene først...er nok litt overnervøs, er jo ingenting som skulle tilsi at de skulle sprekke eller leke (kjøpte dem helt nye, har bare hatt dem ca 2 mnd:-P)
Espen Melleby
Jammen gått jeg så innlegget ditt;P Hadde nemlig også tenkt å kjøpe meg et brukt plastkar. Kjøper nok ikke det nå, nei! =)

Det spørs jo hva slags plastkar du mener. Mine 5 andre plastkar er kjøpt hos tropefisk.no. Plasten der er helt annerledes enn disse barneplastkarene. Kan hende jeg var ekstra uheldig, men har merket hele tiden at plastveggene var mye tynnere og vekere enn de andre jeg har. Nå ligger det ødelagte karet i søplekassa ute.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap