Elite Explosjon

Booom sa det når jeg tok varme kolba oppi akvarie
Den bare sprengte.
Får jeg noe garanti på dette
Hadde du plugga den til strøm før du hadde den i vannet? I så tilfelle tviler jeg på at du får noe igjen på garantien...
hadde den i kontakte men tok den ut i 10 sekunder for å fyle ¨på med en bøtte vann + hadde den på det kaldeste og så sprengte den forsat
Det må ha vært noe feil med den
Men allikavel 10 sekunder og på 18 grader vannet var ca 16-18 grader det skulle ikke komet noe pang
Men når du tar ut en varmekolbe som står på, så er den langt varmere enn 18 grader når du putter den nedi igjen.
Har ikke butikken nødt til å si at vi ikke skal gjøre sånne ting.

Sikkert mange i hele verden som har gjort det samme for butikken ikke sier noe
Fulgte det ikke med en bruksanvisning? Når man tar ut en varmekolbe, bør man slå den av først. Kjenn forsiktig etter om den er varm før du legger den oppi igjen. En varm kolbe må aldri legges oppi kaldt vann, selv om den er plugget ut fra veggen. Det blir som å tømme kokende vann i en kald glasskål... Eller omvendt.
Det finnes varmekolber av plast som ikke ødelegges så lett som de i glass... Tror Mona O er ganske fornøyd med dem. Husker ikke navnet i farten.
Men butikkene skulle ha informert/advart folk om dette problemet som sikkert mange har.
For det er 200 kr for en setning liksom.
Det e unødvendig av de
Inaktiv bruker
Det skal stå i bruksanvisningen.. Om folk i butikkene hadde skulle forklart alt man kunne gjøre og ikke kunne gjøre med en vare hadde det blitt mye snakk
Du kan jo prøve å reklamere, skader ikke. Særlig hvis det ikke sto noe om det i bruksanvisningen.
det står i bruksanvisningen men helt nede på nr. 15

Det står bare at man ikke skal bruke den utenfor akvarie når den er på ikke at den kan sprenge eller bli ødelagt.

Men forsat skulle butikken sakt:

Du må ikke ha den på utenfor vann plugget i stikkontakten og deretter ta den i vann.
Da blir den ødelagt.

Det tar under 5 sekunder Kan ikke de bare bruke 5 sekunder ekstra per kunde.

Tenk at de som har gjort dette kune ha spart 100 - 300 kr for 5 sekunder.

Det e kjip å tenke på då.
En varmekolbe blir relativt mye varmere enn tempen den er stilt inn på. Om ikke, ville det tatt ett år eller så å endre tempen 1`C.
En koble i luft, vil kunne få en temperatur som er tilstrekkelig til at glasset overopphetes, og når den da stappes i kaldt vann, får man en slik reaksjon.
Av den grunn, er det ikke uvanlig å anbefale at kolben trekkes ut av veggen i 10-20min før en tapper ned karet, og gjerne lar den være utkoblet i like lang tid etter at karet er fylt igjen.
Dette vil foruten sprenging av glasset, være med på å forhindre at det trekkes kondens inn i kolben.

Jeg syntes ikke at det er butikkens ansvar å stå å preike om forsiktighetsregler. Det er kundens ansvar å sette seg inn i det som står i bruksanvisningen.
Alle punkter, enten de er langt oppe eller langt nede på lista, er skrevet der av en grunn

Har store problemer med å se at dette er noe som er reklamasjonsrett på. Feilaktig bruk, det er ikke feil på varen det
Men på elite koben er det sånn lys som sier om den er på eller ikke.

Den lyste ikke engang

Så det var nok litt feil på varen kan jeg tenke meg
Den kan fremdeles ha vært kraftig oppvarmet, og nettopp avslått

Var den ikke tent engang, er det i alle fall ikke feil på varen som er grunnen til at den gikk i stykker.
Når jeg har vannbytte så tar jeg ut kontakten til kolben før jeg tapper. Glemte det her om dagen og øverste halvdel ble stående over vann ei lita stund. Så kom jeg til å sprute vann på den og det freste som vann på ei glovarm kokeplate. Tenkte jeg var heldig fordi den ikke sprakk, da.
Så den trenger ikke være utenfor karet for at det skal skje.
Men får du ikke no som helst igjen på ann Ikke en 50 engang.
Du kan jo bare ta det opp med dem i butikken. Det er lov å spørre, og så kanskje de vil informere om problemet til nye kjøpere. Husk kvitering.
hvis ikke sier eg bare at eg aldri kjøper hos denne butikken mer.
STEFFEN_93
hvis ikke sier eg bare at eg aldri kjøper hos denne butikken mer.

Er styggelig redd du da må finne deg en annen butikk å handle i
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap