hva slags tetra?

heihei!!
jeg har en tetrafisk, men vet ikke hvilken type tetra dette er, håper noen kan hjelpe meg med det! den er litt stor, en god del større enn neontera, så har den røde øyne og er litt gul i kroppen, prøvd å ta bilde av den, men den bare svømmer unna. virker som en fredelig fisk, har 3 stk av dem nå, men skal skaffe flere, har hatt disse en lang stund, derfor jeg ikke husker navnet på dem
Selv om det ikke er det letteste å ta bilde av stimfisker, hadde det hjulpet masse med et bilde, selv om det ikke er så bra, er det bedre enn ingen ting...
ett dårlig bilde, men ser fisken:

[External Image]
98% sikker på at det er en sort neontetra
Jeg er 110% sikker på at frank har rett..... her er bilde av en av mine 50 svarte neoner
nei, det er nok ikke den fisken, er en annen tetra, fordi den lignet ikke bildet ditt..
Tror også det er noen sorte neontetra. Jeg har hatt noen digre beist (til tetra å være), og de var gulere i fargen enn de mindre. De ble veldig brede i formen etterhvert også.
Hvis dette ikke er svart neontetra så vet ikke jeg, den er jo så utrolig lik...
Utifra det uklare bildet er det vel mulig at det kan være både Hyphessobrycon loretoensis og Hyphessobrycon metae også.

Bedre bilder hadde antakelig hjulpet.......

tusen takk for hjelpen folkens....det er nok svart tetra....takk folkens
Tilfeldig bekjentskap
© marte stensby
Reklame for plussmedlemskap