Mini-mini slamsuger

Inaktiv bruker
Er det noen som vet av noen nettbutikker som selger små slamsugere for akvarium med lavt vann-nivå? Sliter med å holde rent til krabbene!!!
Kanskje en slik en?

Eheim har også en, men noe dyrere.
Har ikke prøvd slike, så hvor effektive de er vet jeg ikke.
Jeg har en veldig grei sak som jeg kjøpte på lokalzooen. Liten trakt fremme, slange med "pumpeballong" på så det er bare å sette den nedi og pumpe. Kostet ca 80 kr men har ikke sett den hos nettbutikk.
Hvis du tenker på en liten slamsuger, av hevert-typen, så er erfaringa mi at de fungerer dårlig. Jeg har en liten en, og den har jeg gitt opp å bruke. Slangen ut av "klokka" er såpass tynn, at vannstrømmen blir dårlig. Dårlig vannstrøm gir dårligere sug inne i klokka, og det igjen gir dårligere slamsugingseffekt. Og i tillegg til at den da altså ikke suger opp noe særlig slam, tar det også evigheter å tappe ut vann pga. den dårlige vannstrømmen. Så da blir det liksom ikke så mye bra med den greia.
På den som jeg har er slangen sikkert 1 cm i diameter. Tynn plast men den dro til og med i gang tømmingen av 350 literet tilkoblet hageslange.are å pumpe så var den i gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap