Hvordan plante javamose?

hvis ting går som de skal så har jeg javamose til rekene mine i morgen. hvordan skal den plantes? den slår vell røtter etter en stund? kan jeg bare legge noen stener i endene slik at den ikke flyter rundt omkring?

jeg skal ha mosen i en 12 liters bolle, det er litt bevegelse i vannet på grunn av et luftdrevet filter. bunnen er stener i mange forskjellige størrelser. en ca størrelse er som en bruskork.

jeg skal kanskje bytte til noe større snart. da skal jeg nok ha grus som er mindre enn softgunkuler, vil den vokse bedre i det?
Mose vokser ikke i noe, men på noe. Du fester den med strikk til noe
Stein eller røtter er gode kandidater til noe

Alternativt, kan det bare flyte rundt, men da blir det ikke så pent...
hva skal til for at den skal vokse?

jeg har litt til overs så jeg tester å ha i en oppskjert flaske med stener og vann, vil den vokse da? har også masse lys, og skal kanskje sette en sats til å lage CO2.
Er det bollen med kirsebærreker vi snakker om her? Du må ikke finne på å sette Co2 i denne.

Javamose vokser på røtter og stener. Den må festes ved hjelp av tråd/strikk og vil sno seg fast etterhvert. Den får ikke røtter og skal ikke "plantes" noen plass. Den vil vokse med sunt vann og bra lys.
Tone Andreassen
Er det bollen med kirsebærreker vi snakker om her? Du må ikke finne på å sette Co2 i denne. Javamose vokser på røtter og stener. Den må festes ved hjelp av tråd/strikk og vil sno seg fast etterhvert. Den får ikke røtter og skal ikke "plantes" noen plass. Den vil vokse med sunt vann og bra lys.

så reker tåler ikke CO2? bra at du sa det, hadde tenkt å prøve på bollen også :P

men i den avskjerte flasken, kan jeg ha CO2 strømmende ned i den?
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap