Lurer litt på moonlight til et akvarium :)

Jeg spekulerer litt om jeg skal anskaffe meg moonlight lys (blått) til 112 literen med Corydoras C-140. Rett og slett for å studere dem litt og forhåpentligvis få se litt til dem av og til (overhodet). Jeg har webcam på denne pc'en også, og håpet at jeg kanskje kunne greie å fange dem på film selv om det kanskje er litt mørkt med blått lys. Jeg har dig. kamera også som kan ta filmsnutter.

Så jeg har funnet [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?userid=x0Vk4PqFJPW32ZBhsEkvdb7IhxiYcvpXqZr&f=NR&c=682010+*+682011+*+682012+*+682013+*+682014&t=temartic_e]denne[/URL] i den tyske nettbutikken jeg bruker mye.
Men jeg greier ikke helt å forstå hva slags "lampe-ting" disse skal anvendes til. Teksten er ikke oversatt til engelsk på akkurat dette produktet dessverre, så det er tysk. Men iflg det jeg forstår, er rørene 55 cm lange, og 20 mm i diameter. I tillegg står det noe om at det er "Inklusive Regelelektronik", og det høres ut til å være selve bjelken/elektronikken røret festes i? Så alt følger med, virker det som, man bare monterer det inn i sitt eksisterende armatur? Disse rørene er jo ikke T8, så det er en slags spesial-rørfester til dem antar jeg (en lysbjelke)

Noen som har sett akkurat denne typen (til akvariebruk) før?

PS!
Det finnes dimmbar kontroller til også som "ekstrautstyr".



[External Image]
Alle LED-systemer er dimbare, så lenge en har riktig dimmer.
Denne saken ser ganske lyssterk ut, kanskje for lyssterk

Fordelen med denne saken, som drives med 12V, er at den ikke trenger å være ekstremt godt kapslet for å forhindre at du broiler det selv.
At det i tillegg er "plug and play" med tanke på dimming er også kjekt.
Men fytte rakkern den prisen på denne lista... Jeg ville aldri brukt en tusenlapp på ett nattlys av LED-dioder.
((Teksten er ikke oversatt til engelsk på akkurat dette produktet dessverre, så det er tysk.))

Hei HER kan du få oversatt fra tysk til engelsk

Det er ganske enkelt det er bare å kopiere og lime inn og klikke oversett
Her er teksten på engelsk..

Bable Fish er fint:

Article Description: Professional lux dimmbare LED light microcontrollergesteuerter Dimmelektronik for nature near simulation of moon light, sunrise or lightning (thunderstorm simulation), integrated by GHL in oblong staff form with. But untrahelle red, blue or white LEDS are inserted in the light. These LEDS have a very long life span and a high luminosity of up to 120000 mcd and are suitable thus also for large aquariums or far distance to the water surface. The dimmbare LED light can be attached directly to the professional lux aquarium computers. Here then fantastic Beleuchtungszenarien and even the thunderstorm simulation with lightnings is possible. Attached at the professional lux computer, no separate voltage supply is necessary for the LED light. If you liked to operate the LED light without the professional lux computer, a manual 2-Kanal-Dimmer is available the features as separate accessories: Use of ultrahellen red, blue or white LEDS from 0% to 100% dimmbar, with the version simulation separately dimmbar strong luminosity from up to 120000 mcd oblong design, 55 cm long, approx.. 20 mm in diameter harmless operating voltage (approx. 12V) inclusive electronic control the following versions are available: Simulation Deep Blue: Blue LEDS for a low-blue night lighting system and red LEDS for the production separately from tomorrow and evening-red, dimmbar. Additionally ultrahelle LEDS for lightning production (thunderstorm simulation, only possible in connection with the professional lux aquariums computers). Simulation BlueWhite: Blue and white LEDS for a light blue night lighting system and red LEDS for the production separately from tomorrow and evening-red, dimmbar. Additionally ultrahelle LEDS for lightning production (thunderstorm simulation, only possible in connection with the professional lux aquariums computers). Sunrise: Red LEDS for the production of tomorrow and evening-red, dimmbar. Moon Deep Blue: Blue LEDS for a low-blue night lighting system, dimmbar. Moon BlueWhite: Blue and white LEDS for a light blue night lighting system, dimmbar. For further information ask the left here to the manufacturer to follow or click

Andreas
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap