Omrokkering på forsiden.

Nysjerrige meg lurer alltid på hvem som er innlogget her.
Dette har i enkelte tilfeller også praktisk betydning; senest i dag faktisk

Nå må jeg scrolle langt ned på siden for å finne dette ut.
Hva om man flyttet "Besøksstatistikk" helt opp på siden, så "Sist registrerte medlemmer", og så "Aktiviteter fremover"?

Ikke det helt store problemet dette, men fant nå ut jeg kunne ta det opp siden jeg faktisk mener det.
Hvem som er pålogget eller ikke ser aldri jeg på . Det gir jo ingen reell info i virkeligheten.
For tenk på det...det å være synlig pålogget har egentlig null betydning for hvem som faktisk er her, aktiv lesende eller skrivende på forumet for øyeblikket ?

Selv logger jeg meg kanskje inn klokka sju på morgenen, men kanskje jeg da er ved pc-en bare en time, eller kanskje ti minutter. Så er jeg ikke innom igjen eller bruker pc'en før 4 timer ...eller 12 timer senere
Blir man ikke logget av dersom man er inaktiv? Jeg kan ofte la pc'n stå på hele dagen, jeg...
Ser personlig ikke behovet for den boksen i det hele tatt. Like greit at den er langt nede. Burde vært mer relevant info langt oppe og litt mindre kluss på framsia i min mening. Det må tross alt være nokså mange som kommer inn hit uten et klu om hva som er her også.
Du sier noe der, Bixen.
Men for de som bruker denne infoen, så er det kanskje mer praktisk å ha den nederst på siden for "siste innlegg". Da slår man på en måte to fluer....

Jeg sjekker aldri dette...
Klart jeg må sjekke om MC Darup og Aggi er på nett!

Men for å være alvorlig, så ser jeg en god del på dette.
Dersom det er sen kveld og de "rette" personene er pålogget, kan det være verdt å følge med litt på forumet. Hvis derimot det bare er "Kjell Magne" som er oppe, kan han få sitte alene

En annen ting er når jeg trenger svar på noe raskt; da er det greit å se om enkelte er tilgjengelige, slik at jeg slipper å sende mail til dem(prøver helst å unngå det).

I går kom jeg plutselig på noe jeg hadde glemt da jeg så en som var pålogget.

Men som sagt: det store problemet er det jo ikke. Jeg syntes bare det var mer naturlig med oversikt over påloggede der "Aktiviteter" i dag ligger.

P.S. En annen ting jeg har tenkt på: Hvordan gi medlemmer "nytteverdi" av å logge på? På naboforumet må jeg nesten logge meg på for å sjekke PM, men her tror jeg veldig mange ikke logger på, dersom de bare skal "snoke" litt.
Jeg gjør det ihvertfall stadig vekk selv. Det vil være en styrke for forumet at flest mulig logger på, mener jeg. Men noe godt forslag på dette har jeg ikke.
For min del måtte det jo være at jeg ikke fikk sett hvem som var pålogget
God Jul, folkens!
Alle mennesker er nysgjerrige, det ligger i vår natur det Så interessen for den infoen er jo fullt forståelig, det er bare det at den funksjonen ikke fungerer særlig i praksis. Som nevnt kan man logge på en gang, og så forlate pc'en for resten av dagen, og likevel fremstå som pålogget.

Gudskjelov at man ikke "hives ut" her fra påloggingen hvis man er inaktiv så og så mange minutter. Da hadde jeg tørna

Mine pc-vaner er slik at jeg leser i fem-ti minutter, og så går jeg fra dataen i kanskje en time. Så kommer jeg forbi der pc'en står igjen, kikker ett minutt eller tjue, og går igjen. HVIS det skulle være noe jeg ønsker å svare på ved en av disse snarturene innom, vil jeg slippe å logge meg på hver gang. Det er bare å skrive med en gang, liksom.

Jeg tror mange har lignende vaner, spesielt de senere par årene da ADSL er blitt helt vanlig. Man kan være pålogget internett døgnet rundt, uten at det koster noe mer.

Før i tiden, da vi hadde ISDN og betalte tellerskritt for databruken, da var jeg helt nødt til å logge av og på hele tiden.
Pålogget er for meg ubrukelig av samme grunn. Veldig mange sitter med nettleseren åpen uten å være her. Og hverken her eller på jobb må jeg noengang logge inn manuelt, for jeg logger aldri ut. Hvorfor skulle jeg det. Er ikke akkurat noen nettbank dette her :P

På jobb er jeg bare innom i et minutt av gangen, mens jeg venter på kaffen, eller tar en tenkepause, så det er nok flere og flere som bruker sidene sånn.
Slik jeg har forstått det, logges en av (ikke synlig blandt innloggede medlemmer) etter så så lang tid. Mener det er 30min, men er på ingen måte sikker på slike "Holger-spesialliteter"

Når en da klikker på refresh, siste innlegg eller hva det er en klikker på etter ørten timer, så vil man om man er automatisk innlogget logges inn uten at en merker det, og igjen vises blandt de innloggede medlemmene.
Plussmedlem
Stadfester at Frank har rett. "Siste innloggede" er basert på siste aktivitet frå ein innlogga brukar. Det er ikkje slik at ein står som innlogga heile tida dersom ein har eit AF-vindu oppe. Ein må laste ei side for å dukke opp som "aktiv innlogga medlem".
Arrk! Hvorfor ble jeg oppmerksom på dette her da?
Sjekka nettopp at det var haugevis med innloggede, men er det noen som skriver, neida... Så sitter vi og venterpå noe fornuftig, da...
Flere som sitter og venter? Nå legger jeg meg snart :P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap