Sykdomsbase? (side 2)

Jeg personleg syns ikke planarier har noe å gjøre i en sykdomsbase siden den ikke er skadleg for fiskene.

Her er noe Frank Angell skrev i en annen tråd:
"Hvorvidt planarier er farlige for reker vet jeg ikke, de er i hvertfall harmløse for fisker."
Så en sykdomsbase bør vel egentlig inneholde kun parasitter som fører til sykdom eller er jeg "helt på jordet"? :P
Nå er det startet en tråd som heter Bilder av syk fisk, hvor alle kan sende inn bilder av fisk eller noe annet som er sykdomsrelatert, skulle jeg tro (parasitter mm). De som lager en ny base bestemmer jo selv hva de vil ha med.
Jeg synes at dette ikke skal bli FOR komplisert. Da blir det uoversiktlig.
Hvis det er behov for det så kan vel noen starte en bilde-tråd om andre problemer i karet? F.eks. bilder av alger (hvis det ikke finnes fra før).Evt trekke det enda lenger og ta med sprekker i glass osv osv.
Vidar Alfei
Jeg personleg syns ikke planarier har noe å gjøre i en sykdomsbase siden den ikke er skadleg for fiskene. Her er noe Frank Angell skrev i en annen tråd: "Hvorvidt planarier er farlige for reker vet jeg ikke, de er i hvertfall harmløse for fisker." Så en sykdomsbase bør vel egentlig inneholde kun parasitter som fører til sykdom eller er jeg "helt på jordet"? :P


Enig med deg.
En sykdomsbase vil nok inneholde informasjon om sykdom.
Andre ting en kan irritere seg til en er lyseblå i fleisen av, får en heller enten bare fortsette å irritere seg over, eller lage en egen base om.

Planarier, infusorier, pestsnegler, alger, innsektslarver\ nymfer vil aldri høre hjemme i en base der det er sopp, virus, svulster, parasitter og bakterier som er i fokus.

Og husk gutter, at ironi ofte er vanskelig å se i skrevet form. Men selv jeg ser at Kesol fleipet her - kanskje fordi vi begge er preget av ekte humor (nordnorsk humor)
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap