Elgjakt!

Nix. Jeg jager bare elger med kun to bein ;P Ammoen er hemmelig
Det hender jeg driver litt lokkejakt, og roper på dem...
Men jeg prøver å slutte.
Jeg pleier mest å gå på leirdue jakt.
Merker tydelig jaktsesongen er i gang, selv om jeg bor i by'n... De flykter bare jeg visr meg ute ;P
Kanskje det er kamuflasjen det er noe galt med?
Du Aggi, du Aggi.... elger på to bein......?

Her står det biler i veigrøftene overalt. Er ikke med, men det blir litt kjøtt på oss når jakta er over

Prøver å jakte litt på den når jeg ser den - da med kamera. Har ikke gitt de helt fantastiske resultatene enda
Minnene er mye bedre enn bildene.
Trine T
Du Aggi, du Aggi.... elger på to bein......? :D

Ja, steike, så fort de løper!

Her står det biler i veigrøftene overalt. Er ikke med, men det blir litt kjøtt på oss når jakta er over
Ja, her også... Parkeringsplassen er full utenfor blokka ! ;P

Prøver å jakte litt på den når jeg ser den - da med kamera. Har ikke gitt de helt fantastiske resultatene enda
Minnene er mye bedre enn bildene.

Jeg bruker ikke kuler, men en masse med krutt!
Kanskje jeg skulle gå over til kamera istedet? Sniiike meg innpå Elger med to bein, for å sikte meg inn med kameraet, og så fyre løs, og løpe min vei i full fart?
God ide! Prøv det. Om ikke en taktikk virker, er det jo viktig å finne på noe nytt
Men hvorfor løpe din vei? Skal elgen løpe etter?
Blir de ikke ganske olme hvis man fyrer løs midt i fleisen på dem? ;P
Vet ikke.... tror ikke det. Du får bare følge med. Om den begynner å snøfte og krafse med beina i bakken, tror jeg du bare skal løpe.
Om den ser snill ut kan du vente å se hva som skjer?
Jeg har hørt at det er lurt å kaste klærne når man møter på olme villdyr... Og gjerne klatre opp i et tre...
Ok - lykke til

Det høres ut som du er den med mest erfaring på elg her i dag, kanskje med unntak av Leifur?

Har vi tulla bort tråden til Kesol nå?
Rota bort tråden? Vi holder til tema i en off-tema tråd.... ;P

Jaja... Kesol, du får ta å slette meg hvis du synes det var for mye Off

Ps: De som er på jakt leser jo ikke dette før de har kommet hjem igjen, så vi holder jo bare tråden varm til de kommer hjem... Er vi ikke snille? 0
Kesol
Du er en engel, Aggi. :)

Ah, jeg visste at jeg hadde skjulte egenskaper...
Aldri i livet om jeg tør å dra på elgjakt, elg er farlig!
Trine T
Aldri i livet om jeg tør å dra på elgjakt, [URLBLOCK1]!

Hjeeelp!
Det er godt det ikke løper sånne rundt her i traktene :-p
Hjort derimot, det er det nok av...

Aggi; du har noen særdeles gode teorier her synes jeg
Teoriene er vel greie nok de... Verre med å få dem ut i praksis ;P

Au, tenk at han ble tråkka på av en elg!

Jeg har blitt tråkka ned av hester, men hadde heldigvis hjelm hver eneste gang...
En gang skulle jeg leie en hest gjennom skauen, og masse kvister fra hogst. Så snubla jeg, og før jeg fikk sukk for meg så sto hesten oppå meg. Der lå jeg, med en sabla gamp! Jeg hadde tjukk jakke på, og hesten trakka så fint på begge ermene mine, at jeg ikke kunne rikke meg en centimeter. Det gikk en evighet, eller noen sekunder, jeg vet ikke... Mens livet passerte i revy, så planta hesten bakfoten midt i rumpa mi, og gikk videre. Det vil si LØP videre. Ned fra Stendafjellet, over hovedveien, og rett heim til stallen. Jeg kom haltende en halvtime seinere... :P

Men en ELG! Den må da være tyngre enn en pansjonert travhest?
Aggi
Teoriene er vel greie nok de... Verre med å få dem ut i praksis ;P Au, tenk at han ble tråkka på av en elg! Jeg har blitt tråkka ned av hester, men hadde heldigvis hjelm hver eneste gang... En gang skulle jeg leie en hest gjennom skauen, og masse kvister fra hogst. Så snubla jeg, og før jeg fikk sukk for meg så sto hesten oppå meg. Der lå jeg, med en sabla gamp! Jeg hadde tjukk jakke på, og hesten trakka så fint på begge ermene mine, at jeg ikke kunne rikke meg en centimeter. Det gikk en evighet, eller noen sekunder, jeg vet ikke... Mens livet passerte i revy, så planta hesten bakfoten midt i rumpa mi, og gikk videre. Det vil si LØP videre. Ned fra Stendafjellet, over hovedveien, og rett heim til stallen. Jeg kom haltende en halvtime seinere... :P Men en ELG! Den må da være tyngre enn en pansjonert travhest?

Auda.... ja du må vel plusse på noen hundre kilo på en avdanka traver før du nærmer deg elgvekt....
Låner en vennines innimellom, liten kaldblods, han ligger på drøye 450.
Var å veide han på bilvekten på biltilsynet

Du får gi en lyd om du får noe gode resultater på de forskjellige jaktmetodene dine da
Det var i de gode gamle dager, det. Da Aggi ikke var så pysete...
Etter jeg fikk barn, er jeg blitt MEGAPYSE! ;P

Skal tro om vi får høre om or'ntli' elgjakt her? Blir spennede å se...

Hvis jeg klarer å felle noen, så skal jeg jammen meg ta bilde av hornet, og poste her... ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap