Andreas Sitt "Akvarierom" (side 10)

Gratulerer med discus... nyelig fisk
Tusen takk Andreas=)

Nå var jeg hjemme hos MC Darup for første gang i går, og fikk tak i mitt etterlengtede Scalarepar.
Vi satt lenge og prata, og det ble neste for lenge på slutten der. Vi gikk vel ut døra når klokken var 22, og kom klokken 18.30.
Det var utrolig flotte kar hun hadde, og det var veldig koslig og snakke litt om akvaristikken, og alt annet mellom himmel og jord.

Også tror jeg at Spilurusene blir hentet i dag, og bra er det, fordi nå som jeg har fått Scalarer, må de ut. Så allerede i går kveld at den var bortpa, og da ble jeg så irritert at nå skal den driten ut av karet....

Ellers så blir det nye planer med 200 literen min. Her skal det bli et selskapskar for et eller annet, men hva vet jeg ikke enda.

Mye og glede seg til fremover er iallefall det jeg kan si=)

Så har jeg en kjedelig historie.
Til mitt Nikon Slr så har jeg et 2 Gb minnekort som koster rundt 1200 kroner nytt, og her om dagen så falt den helvettes lock knappen av(skrivebeskyttelsesknappen) noe som da gjør at jeg ikke får tatt bilder. Den lille knappen er rundt 3 knappenålshoder stort, og er av fargen grå, det samme som gulvet mitt er.

Sier ikke mer.

Fader at en så lite drit skal gjøre at minnekortet ikke funker. Er bare og kaste ass. Fadeeeer
Da har jeg en heil sinnsyk nyhet...

I går var jeg innom en hyggelig student i Oslo for og hente fisk. Det var ikke hvilken som helst som fisk. Det var 2 store Dickus, som jeg tror var av viltfanga typen.

Disse gikk i en 70 liter, så det var jo egentlig bare bra at han gav de bort, men alikevel så følte jeg meg litt ussel som ikke gav han noen kroner for de, for de var sikkert ikke gratis.

Så nå går disse i 260 literen sammen med de litt mindre, noe som har gått bra foreløpig. Men skal dette i utgangspunktet være ett problem? Eller kan det gå uten problemer? Noen inspill fra Diskus folk?

Jeg skal iallefall beholde de, og hvis de ikke går i 260'n så skal de få gå i 200 literen alene.

Nå er ikke jeg no flink til og finne kjønn på de, men synes det så ut som en hunn og en hann utrolig nok. De var iallefall drit flotte og praktfulle begge 2=)

Så ble jeg endelig kvitt Spilurusene mine i går, så da spratt Herosene mine frem. De har jo alltid vært på flukt fra spilurusene(et par) som har jaget de hele tiden.

Og så så jeg 2 stk L-144 i går noe som beroligger meg veldig=) Er godt og se dem lever=)

haha
Karene mine er jaggu meg ikke pene for tiden, men takk takk

Skal huske på deg når SAEene skal ut.
MC Darup
haha Karene mine er jaggu meg ikke pene for tiden, men takk takk :D Skal huske på deg når SAEene skal ut.


Synes de var flotte jeg=) spesielt de i reolen=)
Fredly
Da har jeg en heil sinnsyk nyhet... I går var jeg innom en hyggelig student i Oslo for og hente fisk. Det var ikke hvilken som helst som fisk. Det var 2 store Dickus, som jeg tror var av viltfanga typen. Disse gikk i en 70 liter, så det var jo egentlig bare bra at han gav de bort, men alikevel så følte jeg meg litt ussel som ikke gav han noen kroner for de, for de var sikkert ikke gratis. Så nå går disse i 260 literen sammen med de litt mindre, noe som har gått bra foreløpig. [B]Men skal dette i utgangspunktet være ett problem? Eller kan det gå uten problemer? Noen inspill fra Diskus folk?[/B] Jeg skal iallefall beholde de, og hvis de ikke går i 260'n så skal de få gå i 200 literen alene. Nå er ikke jeg no flink til og finne kjønn på de, men synes det så ut som en hunn og en hann utrolig nok. De var iallefall drit flotte og praktfulle begge 2=) Så ble jeg endelig kvitt Spilurusene mine i går, så da spratt Herosene mine frem. De har jo alltid vært på flukt fra spilurusene(et par) som har jaget de hele tiden. Og så så jeg 2 stk L-144 i går noe som beroligger meg veldig=) Er godt og se dem lever=)



Du må ta bilde av de nye discusene dine.. Digger discuser og har lyst på noen selv=)
Jeg skal prøve å få til dette, men siden jeg ikke har noe minnekort til SLR'en min så får jeg ikke tatt med speilrefleksen. Må ta med mobil istedenfor, men kommer fotløpende, kanskje senere i dag
Okey=) Gleder meg til og se dem=)
Nå skal ikke jeg skryte på meg noe teit men er litt stolt av meg selv.
Leste litt om kjønnsforskjeller på discus på nettet i dag(engelske sider) og har nå funnet ut at jeg klarer og skille kjønn=) I voksen alder da selvsagt, da det er mer eller mindre umulig når de er små.

Og da fant jeg ut at jaggu meg så har jeg ikke 1 par=) Håper de blir stormforelsket og begynner og leke etterhvert=)
Flink du er=) hihi..
Men jeg venter fremdeles spent på bilder=)

Fikk 2 discus i dag av en kamerat, de står det ikke særlig bra med=(
Her kommer bildene=)
Men de er tatt med mobilen, så det blir ikke de beste bildene, men dere ser iallefall hva det er=)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Veldig vakre discuser du har=) Mesunner deg ganske mye nå.. hehe
Var ikke gale de??? Hehe.
Tenk og gi bort de da, er sikker på at de ville gått for en tusing værtfall
Jeg hadde hvertfall aldri gitt de bort.. De var jo kanon fine..
Er veldig stolte av de, de skal få kose seg lenge hos meg. Og det som er ekstra bra på toppen av det hele, det er den typen diskus jeg synes er penest, og alltid har ønsket meg, men ikke hatt penger til
He he, ja men da ble det jo 2 fluer i en smekk da=) Hva type discus er de??

Jeg vet ikke hvilken type mine er enda..
Det er en type Alenquer. Kanskje en Curipera? Huske rikke helt forskjellen. Men de er så mørke så jeg misstenker kanskje VF?? Men tviler sterkt, de ville vært mye mørkere
okey.. Mine er veldig mørke i fargen, nesten brune, så har de en hvit stripe fra underleppa og litt nedover + de svarte stripene på kroppen.. Fant ingen på fiskebasen som lignet på mine.. Ikke vet jeg, har ikke så mye peiling på discus.. hihi
Legg ut bilde da vet du=)

Men nå legger jeg meg, skal tidlig på jobb i morgen=)
Ja jeg får gjøre det når jeg får tatt et av de.. hehe..
God natt og sov godt=)
Tilfeldig bekjentskap
© McEve
Reklame for plussmedlemskap