Andreas Sitt "Akvarierom" (side 6)

Nå har jeg fått 4 favorittlister på 540'n, det er ikke dårlig, da 3 av de er på 2 dager

Legger ut noen bilder hvor ancistrusen er den som lå oppe i den posen med planter som jeg kjøpte for 2 uker siden Det andre er den fine fiskeklyngen min, og endelig har alle kommet frem

Det rare er at alle har rundt 540 liter og svømme på, men alle skal være i samma hjørnet:P Ut og svøm...

[External Image]

[External Image]
Vel da er det stille om dagen.
Nå går jeg bare og venter på litt penger, og så skal vi få kjøpt inn litt.
Gleder meg til jul også, da jeg ønsker meg masse rart til akvariet, så får vi se hva vi får.

Plantene blir ikke noe bedre om dagen, bladene ser helt for jævlig ut, men hjelpen er undervei...

Ellers så klarte jeg ikke og holde hånden vekk. Jeg måtte endre på 540'n. Den midten blir jeg ikke helt 100% fornøyd med, men jeg skal bli ferdig snart...
Medalje=)
Da har jeg fått første medalje i bildebasen=)
Her ser dere bldene=)
Så satser vi videre mot gull...

Ha en fin 2 Desember.
Grattis!

Flotte bilder du tar!
Vil bare føye til at de dolkene er fiskene mine Hehe. Hyphessobrycon erythrostigma er en flott fisk Andreas, du skal se de nå! Tre av de har leksfarger. Knall røde med gul rygg

Blir nok ikke noe ut av det, men de er fine å se på da

Fredrik
Selv om Sajicaene mine har yngel nå, så er det ikke snakk om og ikke leke.
Her kommer noen bilder av de=)

[External Image]


[External Image]


[External Image]
På mandag så hentet jeg noe gratis fisk og planter som ble gitt bort på Jessheim.
Jeg kastet meg i bilen klokken 22.30 (spurte pent om jeg kunne hente da) og kjørte bort.
Jeg ble møtt av et utrolig flott 180 L Akvastabil med heldekkende t5 med reflektos, og Co2.
Nå skjønner jeg hvordan "ordentlige" planter skal se ut.

Grunnen til at de gav bort alt, var fordi de skulle sette karet på loftet, for og så ta det ned igjen når interessen meldte seg igjen.

Jeg fikk med meg alt av fisk og planter, og det var følgende liste:

3 Stk fullvoksene SAE
5 Stk kobbertetra
1 Stk 15cm gibbiseps
3 Stk baby ancistrus
1 Stk gul gurami
1 stk platy
3 Stk Corydoras (Vanlig Aeneus?)
Og masse flotte Echinodorus (vanlige sverdplanten), her var det nok planter for over 1000 lappen.

Så dette var morro og få dette, da dette var noe som passet rett inn i 540', (snakker da om Sae, gibbi og tetraen.)

Corydorasen blir i 260 der diskusen vil komme etterhvert(Uten at jeg røper mere av det, mere info kommer)

Så da ble det en flott slutt på dagen.

I morgen skal jeg på møtet til OAK, og da skal jeg ta med meg en god del, og alt skal vell (skal ike ha med noe av det jeg kom med, hjem igjen) så her får man kjøpt ting billig..

Da sees vi til dere som skal til OAK=)

Bilder Kommer
Bilder
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Liten klynge med plater du xD
Gratullerer då :P Har samme sverdplante selv :P
Måtte bare få de i vann, er ikke noe system i et karet skjønner du:P
Da har jeg endret litt på sajica opdrettskaret.
Jeg har hatt en midlertidig løsning oppe i karet, men nå ser det t som om det skal falle på plass etterhvert.
Skal bare finne ut hvor jeg skal plassere denne mosen.

Karet

[External Image]
Så denne da jeg var på Tam Alna sist.
Smeltet totalt.
Hva er det??

Ps: Dårlig bilde

[External Image]
Det kan se ut som en Hemiancistus sp.128

Andreas
Det er vel L-128 som Bjørvik sier. Jeg ville tippa L-200.. Men Andreas har nok mer greie på disse mallene enn meg:
Forresten Fredly, Sajica-karet ble bra Mye bedre enn når jeg var hos deg sist.. Keep up the good work!
Takk for det, ble ikke helt fornøyd, men det var absolutt bedre enn 2 kokkosnøtter og javamose:P

Skal ha den mallen en eller annen gang *Sikle*
Da er det møte på OAK i dag. Er det flere som skal dit eller?
Kommer til og ta med fisk,planter og kanskje noe plastikk? (som ikke blir tatt godt imot)
Så dette vil bli en hyggelig dag, men reker gløgg og morro=)

Da sjåast me
Da ble vi kvitt alt som har ligget for salg her, pluss litt til i går.
Deilig og få ryddet opp i karene.
Kjøpte med meg noe reker og planter hjem igjen.

Så var jeg og Fredrik(Freddy Dos Santos) innom Tam Alna før vi dro til OAK, og der kjøpte jeg 15 kobbertetra som da bidrar til en større stim i 540n, og så kjøpte jeg mer jern tilsetning (endelig). Så nå blir det spennende og se hvordan plantene mine vil utvikle seg. Skal prøve og ta før og etterbilder.

Ellers så kjøpte jeg meg 2 oransje krukker til og ha i diskuskaret, og nå mangler jeg bare kjempevalisneria, så er jeg i mål med karet. Skal ha litt stein også oppe i karet, men dette kommer etterhvert.

Så venter jeg bare på diskusflokken min, som består av 5 stk ungfisk.
Det vil bli kjempe spennende og se utviklingen på Diskus, og det blir spennende og se om vi får noe opdrett på dem når de blir større=)

Ellers så vil jeg benytte anledningen til og ønske alle en god helg og Riktig god jul=)
Da fant jeg ut noe veldig morro=)
Fant ut at Aquael filteret jeg har i 260 literen er UV filter, det var jo litt morro da Og ellers så har jeg begynnt og gjøre klar diskuskaret...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap