Andreas Sitt "Akvarierom" (side 8)

Jeg har med ett uttak, men har en sånn deler, så jeg kan ha to slanger på en hvis du skjønner
Da kommer noen bilder av Ancistruskaret mitt=)

Ungdom, og nyfødt
[External Image]


Trygg hos pappa
[External Image]

FOOOD FIGHT
[External Image]
Da tok jeg ut artemiaen i går.
Den hadde stått i cirka 24 timer, og det hadde vel klekket 80%, og det synes jeg var bra=)
Jeg hadde ingen hov, så jeg brukte kaffefilter, men dette røk hele tiden, så jeg må ha en artemiasil ellers så nlir ikke dette bra=)

Men vi prøver igjen om noen dager=)
Da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde Corydoras egg, fra mine aeneus og det kom helt uventet.
Men morro er det da.
Og de har 0 kontroll:P
Er det noen som ser om de er befruktet??
Det var 40 stk ca.

Så lurer jeg på om kobbertetraen min også kanskje har noe? Det ser iallefall ut som om den er klar når som helst=)

Morroo med akvarium..

GOD JUL ALLESAMMEN?=

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Nice!

Grattis med flere egg!
Jeg tok eggene ut fra 260 literen her om dagen, da de på terakotapottene var borte, og la de i et litersmål med soppmiddel og luftpumpe.
Jeg har ikke studert dem noe, og har ikke peiling på når de vil klekke.

Så tok jeg ut sajicayngelen (Den nyeste) og la den i 540'n, men her blir de nok tatt av både tetra og ciklider.

Grunnen til dette er fordi at Sajicaciklidene mine ikke vil legge nye egg, mens de har yngel, og i og med at det bare var en 7-8 stk igjen, så valgte jeg og gjøre dette.

Ellers så har all Ancistrusen yngelen kommet ut, og de farter rundt, og ser utrolig flotte og friske ut.

God Jul
Da er det på tide med en god oppdatering.

Nå har jeg vært veldig lite aktiv både her på AF, og med mine egne akvarier hjemme. Det har de siste 2 ukene vært et mas med skole, jobb, og familie og kjæreste, og derfor blitt liten tid.

Nå som vinteren og kulden har kommet ordentlig inn, var det på tide og begynne med vannskifte fra kran innne i huset. Så da måtte jeg finne en kobling til vasken, og inn i slangen. Dette var enklere sagt enn gjort.

Nå tar jeg første vannbytte på 13 dager, noe både jeg og fisken er glad for.
Jeg har faktisk mistet 2 SAE, og 2 kobbertetraer de siste dagene, trolig grunnet ikke noe vannbytte.

Men nå har jeg fått ordnet med gardena og alt mulig, så nå byttes det 40 % i alle kar.


Ellers så har det vel ikke skjedd så mye spesilet på akvariefronten, men det kommer mer over nyåret. Tro meg=) Masse spennende i vente, så følg med=)

Legger med noen bilder til demonstrasjon av mitt vannbytte=)

HEr går da vannet ut
[External Image]

Går da fra vinduet til høyre i bildet, og ut på plenen. Nytt vann kommer fra vinduet til venstre
[External Image]

Den helvettes koblingen som har irritert med både gul og grønn!!!
[External Image]
Ingen klager på fuktighet hos meg!!!
^^

[External Image]
Endelig fikk jeg skaffet meg et macroobjektiv til Nikon kameraet mitt.
Uheldigvis så låner jeg det bare fra skolen i vinterferien, men jeg håper på og få tatt noen flotte bilder.

Har nå vært og testet ut litt, og funnet ut at macro er noe man selv må beherske, og det er ikke for nybegynnere har jeg skjønt.

Så jeg legger ut 2 bilder av min favorittfisk Archosentrus Sajica, så får dere se hvor mye mere morro det blir med macro objektiv.

Bilde nummer 1 er av Sajica yngel på ca 1,6-2 Cm, bare så dere skjønner tegninga.

God jul allesammen=)


[External Image]

[External Image]
Spm
noen spørsmål....

fikk du tak i tilkopling til slangen fra vanlig vannkran?

og hvor stort kar har duancistrus i + kjønnsfordeling?
Heisann=)

Koblingene kjøpte jeg på plantasjen, og ja slangen er koblet til vanlig vannkran inne hvis det var det du tenkte på.

Vel, per dags dato så har jeg vel 3 voksne Ancistrus, hvor jeg har 2 huer og en hanne. Så har jeg noen mindre som er vanskelig og fordele, disse er det 3 stk av, og de er en 4-5 cm, tror mesteparten er jenter.
Karet er op 80 liter

Ellers så har jeg 30 yngel som går i fødekasse


God Jul
Flotte akvarier du har Andreas ;o)
Takk for det Lihn.
Takk det samme

God Jul
Ikke fuktig hos deg vel Andres? hehe
Hehe.
Nei ikke i det hele tatt:P
Har vel snart gjeller og finner:P
Hehe, ja er vel hakket før! Hehehe
Nja:P
Har tatt det med ro med akvariene den siste uken, så det har grodd tilbake til normal menneskehud igjen.
Men etter jul, da kommer det fart i 260 literen, også kommer det T% og masse mere, så da blir det nok og henge fingrene i

Og ikke minst, OAK storauksjon (Sparer masse penger)
Kanskje du vil være med? Gunn Hege skal det iallefall
Hadde vært gøy da!

Drar på juleferie i morgen jeg..

Ha en flott jul om vi ikke prates!
I går kom Hobby Lateritt kulene i posten, samt rekeforet.
Rekene elsker foret, og plantene ser ut til og trives, utrolig men sant.

Da jeg skulle legge oppe i laterittkulene i går, så gjorde jeg om på den midtre delen av karet, og da fant jeg en del døde fisk. Det var blandt annet SAE, og Kobbertetra.

Jeg hadde rundt 15 SAE (Liten) og har vel drøye 5 igjen nå.
Hadde også 20 Kobbertetra, men har nå en 4-5 stk igjen.

Men jeg tviler på at det er nitritt eller amoniakk som har tatt dem, da jeg kanskje mistenker spilurus'ene mine som nå har gått i lek=)

Så da gleder vi oss til jul, og jeg lurer fælt på hva jeg får assa

God Jul
Hva i huleste?
Denne lille skapningen ble funnet i rekekaret i dag.
Det var en orm/mark liknende skapning som var rundt 2 cm lang og drøye millimeteren bred.
Denne var hvit/gul, og jeg har aldri sett liknende. Prøvde og ta bilde, men dette var vanskelig.

Hva kan dette være? Fjernet den med en gang, men ville jo vært spennede og finne ut hva det var, og hvordan den kom seg dit?

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap