Størrelse på Golden

Endelig er jeg i gang :o)
Har fått en golden, men aner ikke kjønn....?
Denne er ca 10 cm, i basen så står det at golden blir 10 cm, betyr det at jeg har en gutt, siden det også står at jentene er litt mindre enn gutta?
Hadde jo vært greit å skaffe en make til fisken min :o)

Legger ved et bilde av fisken, det er litt dårlig,siden den ikke har vett på å stå i ro... Hehe
Det ser for meg ut som en hann. Kan ikke love jeg har rett men har fått forklart at de har mest svart på finnene under.
oki, magefølelsen min sier at det er en han, siden den er så stor.
Hvis noen andre ser her så er jeg glad for å vite hva dere tror :o)

Jeg har kun denne ene i ett nytt malawikar (gjort om fra vanlig vann), hvor mange golden lønner det seg å putte oppi nå på førsten?

Gjør det noe om ikke alle er like store? Er vel ikke lett å få tak i fullvoksne individer,eller?
Grattis med malawi. Jeg har både voksne og yngel i mitt kar. Har en han og en hun som er voksne og 8 yngel. Hadde jeg vært deg så hadde jeg startet med en han og to hunner + noen yngel.

Mvh Linka
Takker, dette er helt toppers!

Syns jeg bare ser sånne på rundt 5-6 cm til salgs jeg, går det under voksen fisk?
Når jeg har vært på zoo så har de ikke store golden der heller
Mine yngel er nå ca 5 cm lange. Jeg ville kaldt de ungdom.

Har sett voksen golden i sverige og her i askim, men så har jeg ikke vært i så mange andre butikker.

Mvh Linka
Får bare fortsette å lete, kommer nok snart over noen store :o)
Linka
Grattis med malawi. Jeg har både voksne og yngel i mitt kar. Har en han og en hun som er voksne og 8 yngel. Hadde jeg vært deg så hadde jeg startet med en han og to hunner + noen yngel. Mvh Linka

Siden du skriver at dine er voksne, tror du dette er en hanne (på bildet lengre opp)? Den er ca 10 cm.
Jeg syntes det ser ut som en hanne. Og en flott en.

Her er bilde av min hanne :

[External Image]

Litt dårlig bilde, men det eneste jeg har. Han er kjapp serru.
Litt sent svar, men..
Du har sikkert finni ut av det, men det kan jo hende at det er andre som er interesserte i et svar på spørsmålet ditt..

Det golden individet du har lagt inn bilde av her, er garantert en hann. Det er fordi han er svart på bukfinnen, slik andre her også nevnte (men var usikre på). Hunnen har ikke svartfarge der.

Vennlig hilsen Siv.
Hei.

Hunnen kan godt ha svarte bukfinner, men hannene har mye mere. Hannen blir også en del større som voksen.

Mvh Henrik
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap