Giftstoffer fra dekorasjoner?

Dette har nå gjentatt seg i to forskjellige akvarium,der jeg har satt inn dekorasjoner av typen lite fjell med hule og etterligning av bambusstokker.Dette er solgt for akvarium i dyrebutikk.
Fiskene mistrives,og virker syke.De bretter sammen halen til en liten spiss,og svømmer ikke ordentlig.Kan ikke se noen sykdomstegn på disse.
Det som skjedde i rekekaret var at rekene døde,helt til jg tok ut dekorasjonen.
Har noen andre opplevd lignende,at det blir syke innbyggerer i akvariumet etter at det kommer inn dekorasjoner.
Jeg har en mistanke om at det er malingen på dekorasjonen som inneholder giftstoffer.
Ikke helt umulig. Mye av akvariepynten er egentlig terrariepynt.
Hmm,ja det er vel ting en kan benytte begge steder.Disse var merket med akvarium,så jeg trodde det var trygt..
Holder meg til mangroverøtter heretter.det virker mer sikkert.
frosken
Hmm,ja det er vel ting en kan benytte begge steder.Disse var merket med akvarium,så jeg trodde det var trygt.. Holder meg til mangroverøtter heretter.det virker mer sikkert.

Har du prøvd redmoor røtter, UTROLIG kule og dekorative, naturlige røtter til akvarium.
Jeg ble skikkelig overrasket over resultatet da jeg nå nylig invisterte i to forskjellige redmoor røtter og gjorde om karene mine.

Har du mulighet, kan man også plukke masse fine steiner på stranda, evt koke de, før du putter i vannet, det er bare fantasi som begrenser og som kan erstatte dyre dyrebutikk stæsj til akvarie.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap