pumpe-spørsmål =)

Heisann dere ( :
Jeg har tenkt å kjøpe et akvarium på 120 liter (Jippi). Jeg har en pumpe som pumper ca 300 Liter i timen. Kan denne passe i det akvariumet?

Også et spørsmål til, har et akvarium på 16 liter, kan jeg droppe å ha pumpe i den, og heller skifte vann hver dag?

Håper på svar ;D
Hvor mange liter vann ett filter pumper, har lite til ingen verdens betydning for hvor egnet det er til å filtrere vannet.
Hva slags pumpe er det snakk om, og hvilken filtermasse er det i denne?

Skal jeg gjette, vil jeg si at den ikke er passende for karet.

Jeg ville ikke kjørt det lille karet uten filtrering. Har selv filtre i samtlige kar, selv ned i 5L størrelse. Ville ikke vært foruten - og det vil ikke livet i karet heller.
Ok takk for svar.

Litt fakta om pumpa:

230-240V ~ 50 hz 5W
Står også PFPN (aner ikke hva det menes)


Tror Fjank mener hvor stor filtersvampen er
Åha Jeg tar bilde jeg så får dere se Bare ett øyeblikk
At pumpa går på norsk strøm er selvsagt en fordel - men ikke mer enn det
Det er nettopp det 230-240V 50hz betyr

Se om du finner navn på produsent, samt modell på filteret. Dette er gjerne ting som er stanset inn bak på filteret, mellom sugekoppene.
Rena filstar er det

Er dette en god pumpe hvis jeg ikke kan bruke den andre?

OPS: Det skal nok være 112 liter ikke 120 :p
Det finnes flere modeller av Rena Filstar, ut fra bildet kan det se ut som minstemann, Filstar 1. Denne duger til kar opp til 35L, så den er mildt sagt uaktuell til ditt kar

Filteret du linker til, ett Fluval 3+, er for snaut til karet ditt det også. Velger du Fluval 4+, og modifiserer det slik denne artikkelen beskriver, er du mer hjulpet.

Selv hadde jeg valgt ett utvendig filter, noe jeg foretrekker til de aller, aller fleste kar
Tusen takk for svar Utvendig filter er vell mye dyrer enn innvendig :P?
Har ikke så mye penger å bruke ( :

Hva er det billigste pumpa man kan ha i et 112 litern, men som alivell er en god pumpe? Blir det den jeg linka til :P?

Blir ikke den billigste løsningen en siruklasjonspumpe med svamp på?
Ett utvendig filter koster gjerne mer enn ett innvendig. Men fy flate hvor mye bedre det er med tanke på filtreringen

Billigste alternativet er enten ett modifisert fluval 4+ filter, eller som MC sier, ett pumpehode plassert på en stor blåsvamp.
Du bør ha minst 2 liter svamp på dette.
Takk for svar ;D Ja kunne godt ha tenkt meg et utvendig filter medn desverre.
Da kjøper jeg nok fluval 4+ filter. Det står at den er beregna til et akvarium på over 200 liter, men det spiller vell ingen rolle ? Det betyr vell bare at den pumper mye fortere ?
Et spørsmål til ;P Er webzoo det billigste stedet? (altså med frakt)
Carroo
Et spørsmål til ;P Er webzoo det billigste stedet? (altså med frakt)
Varierer selvsagt fra vare til vare. Se innom de ulike butikkene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap