Råd om forgrunnsplanter

nå har jeg prøvd med glossostigma og cuba for å få et teppe i 63 literen men di vil ikke gro de bare dør.
har nå kjøpt lilaeopsis mauritrana og lilaeopsis brasiliensis er det noen som har erfaring med disse plantene og kan gi meg råd om dem.
i bunnen har jeg plater med presset torv og litt plante gjødsel som ser ut som pellets. fin kornet grus svart. lys 1. t8 og 2.t5 bruker tropika sin gjødning og co2 engagsflaske. ph er 7.
Jeg har ikke erfaring med lilaeopsis mauritrana, men lilaeopsis brasiliensis har jeg prøvd med vekslende hell.

Min erfaring er at de trives best i fin sand.

Det ser ut til at de kommer best i gang med veksten om man planter de spredt utover så få planter som mulig i lag.

En gang jeg plantet, så ble jeg litt i tidsnød(giddet ikke mere) så de siste plantene kom i sanden i tuer bortover. Der hvor plantene var flere tett sammen, trivdes de ikke så godt som resten, og jeg fikk også et algeproblem på akurat dette planteområdet.

oki kan nok hende jeg har plantet dem i for store tuer får ta de opp å dele dem mer.
grusen er veldig fin nesten sand husker ikke størelsen på den men tror ikke det skal bli noe problem.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap