Hvitprikksykdom?

Heisann..
Mine 2 black mollyer har fått mange små hvite prikker på seg, syns veldig godt siden de er helt svarte..Er dette den berømte hvitprikksykdommen? ;/
Eller er det noe annet som kanskje er kjent på black molly?
Ingen andre fisker har noe lignende, bare de 2 black mollyene...hindrer jeg kanskje de andre i og bli syke hvis jeg tar mollyene ut av akvariumet?

akkurat startet opp nytt akvarium for en halvannen uke siden... så ikke mye morro...
tenker jeg tar og kjøper eSHa Exit imorgen og tar en 3-4 dagers kur...for sikkerhets skyld..
Sannsynligvis hvitprikk. Kan også være pigmenteringer som er hvite, altså dalmatinermolly.

Det hjelper ikke å fjerne smittede fisk, siden parasitten allerede finns i vannet.
Hvilke verdier har du?

NB! Husk at dersom GH
Prøver og holde GH rundt 10...
Vidar har sikkert forsøkt å skrive ett innlegg der motsatt tegn av > har vært brukt, og derfor har resten forsvunnet.

Det han etter alt å bedømme i alle fall ville fram til, var at eSHa bør kun brukes dersom en har Gh over 4 i karet. Rett å slett for å slippe dobbel dossering
stemmer...men da kjøper jeg den medisinen imorra og håper på at ingen dør, ser dårlig ut med den ene molly'n gitt ;/
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap