Vidar`s akvarieprosjekt! (side 2)

Er Tropheus sp. black - Bulu Point begynt å leke hos deg eller?
Hvor lenge pleier du å ha yngelen før den selges?
(Jeg kjøper gjerne de første 30 ynglene, samt et par VF hanner!

Jeg personlig syns denne Bulu Point er den peneste Tropheus jeg har sett hittil, men det er da min smak. hehe...
Har vel 5 hunner som går og tygger nå.. Men det blir vel ikke salgsklar yngel før etter sommeren..
Det passer utmerket!

Da kan du holde av 30 yngler, samt noen VF hanner.

Dersom jeg får 530 literen opp å gå snart, så skal du ikke se bort fra at jeg kjøper en annen Tropheus type hos deg til det akvariet også.

Kanskje har du noen forslag utenom det som er nevnt tidligere som jeg kunne hatt i 530 literen?

Jeg kommer til å kjøre 2x 2026 pumper i hvert akvarie, samt sirkulasjonspumper.

Hvor store sirkulasjonspumper anbefales til Tropheus?
Kanskje har du noen tips til hvilke sirk. pumper som en kan kjøpe..
Kristian Hennig
Et meget godt kjøp, perfekt for deg.. Veletablert,billig,pene bånd og riktig antall;)


Så ikke denne før nå, skal ta kontakt med han jeg.

Men hold av de 30 du Kristian.!

Ser ut som det må bli å kjøpe inn ekstra akvarie i sommer!
Vibsi
[URLBLOCK1]


Takk Vibsi for å finne denne annonsen!

har snakket med Leif som har denne gruppen og han holder den av til meg, skal hente den i slutten av Mai.
Gruppen kommer fra Atle på Santron.

Se film av gruppen her: http://www.youtube.com/watch?v=kXPFpatbCLw

Gleder meg til denne gruppen er i hus!

Hvilken sand skal jeg satse på? Kalk eller den andre som jeg ikke husker navnet på?
Hvordan innreder dere akvariene som dere har?
Argonittsand er det vel du tenker på.. Knallbra.., men koster litt dessverre.. Til et 325 l ville jeg hatt to sekker.. Blir rundt 800 kr totalt...

10 x turnover på sirkulasjonen er en hovedregel jeg har brukt..

Med 2x 2026 har du meget god filtrering, og det er bra! Supplerer du med en tunze nanostream eller lignende på rundt 3000-6000 l\t blir det perfekt Hydor har en serie som heter koralia, og seio er samme type sirkulasjonspumper som er mye rimeligere
Hvor får en kjøpt Argonittsanden? Jeg var innom TropehagenZoo i dag, men de hadde ikke. Rekner med jeg kommer til å kjøpe Hydor sine pumper, er bra de har magnetfeste.

Dyrego oslo city har argonittsanden fra Carib Sea, så kansje din lokale Dyrego kan hjele deg?
hei vi har en gruppe med lunangwa south viltfanget som kommer fra kristian du kan se de på profilen min! vist det er av interesse!
Utrolig fine fisker! selger de pga at vi har lyst til og skaffe oss red cheeks.
vi kjøpte våre seio pumper fra unimati i danmark fikk de sendt hit til en billigpenge! unimati levere raskt! de har mye på nett! sjelden eller aldri hørt negativt om de. så det kan være et tips! billige pumper og har de!
her er adressen til unimati
Vibsi
hei vi har en gruppe med lunangwa south viltfanget som kommer fra kristian du kan se de på profilen min! vist det er av interesse! Utrolig fine fisker! selger de pga at vi har lyst til og skaffe oss red cheeks.


Send meg gjerne en mail, så kan vi avtale nærmere.
Vibsi
vi kjøpte våre seio pumper fra unimati i danmark fikk de sendt hit til en billigpenge! unimati levere raskt! de har mye på nett! sjelden eller aldri hørt negativt om de. så det kan være et tips! billige pumper og har de! her er adressen til unimati [URLBLOCK1]


Takk for tipset! Skal sjekke den siden.

Hvor store sirkulasjonspumper bruker dere?
Kristian Hennig
Dyrego oslo city har argonittsanden fra Carib Sea, så kansje din lokale Dyrego kan hjele deg?


Er langt til nærmeste dyrego butikk her, men jeg får heller ta meg en ferietur til Oslo eller noe!

Hvilken Argonitt sand vil du anbefale Kristian, med tanke på å holde PH og GH mest mulig stabil?
Det blir det samme det- Det er vel bare Carib Sea som er å få tak i her i norge..

Liker den West Caribbean Reef sanden best,. Den inneholder litt skjell som gir et litt mer naturlig inntrykk

Alle sandene i denne sierien er like gode til og oppretholde vannparameterene.,
Vidar Alfei
[QUOTE=Vibsi]vi kjøpte våre seio pumper fra unimati i danmark fikk de sendt hit til en billigpenge! unimati levere raskt! de har mye på nett! sjelden eller aldri hørt negativt om de. så det kan være et tips! billige pumper og har de! her er adressen til unimati [URLBLOCK1]


Takk for tipset! Skal sjekke den siden.

Hvor store sirkulasjonspumper bruker dere?
Seio og aquaclear i 375 literene på 3000 l i timen.
Vi har seio pumpe på 3000 L/t i 530 literen
Og den største til aquaclear (5000 l?)i 720 literen.

Pluss pumpene sef. To pumper i 530 literen, to pumper i 720 literen, og en i hver på 375 literene..
Ser at du er ute etter l46 Vidar,.. Hvor mye ville du ha gitt for 5-6 cm f1 ?

Mvh,
Kristian
Tenkte å ha et akvarie med maller, dvs. et eget artskar med Hypancistrus Zebra, og i de andre større akvariene vil det bli å kjøre egne artskar til Tropheus.

Blir spennende tid framover med disse planene!

Send meg gjerne en epost Kristian!
Å nei, jeg har ikke noen til overs Men lurer bare på om jeg har gjort et godt kjøp!
Den størrelsen vil ligge på rundt 1000 lappen vil jeg tro.

Har du mange?
Får fire stk, er ikke helt enig med selger om pris enda, så prøver og gjøre meg litt klok på temaet Takk for hjelpen! Utenfor tanganyika er jeg grønn!
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap