Vidar`s akvarieprosjekt! (side 20)

Da har jeg bestemt meg hvilke nye fisker som skal bestilles i løpet av sommer/høst:
- Tropheus Red Cheek
- Tropheus Kiriza Gold
- Enten 15-20 stk Discus eller så blir det Petrochromis... kommer ann på hva lommeboken sier. :p

+ noe utskifting av utstyr...

Kom gjerne med forslag dersom noen har.
Discus er vel like dyrt som petro vel? Så eg stemmer på petro eller troffer!! :P Bombe hehe...Har en gjeng med voksne simo til salgs visst du er int..
Tja, Discus er vel ikke så dyrt som Petrochromis, men de koster de også.
Ligger vel på rundt 500 kroner for voksne individ pr stk.

Hva ville du satt inn i 660 literen som jeg har da Vibeke? Antall og hvilke typer?

Kommer til å kjøpe 2 gruppe med yngel av Tropheus, men disse skal fores opp midlertidig i 250 litere.

Husker du hva bakgrunnen dere kjøpte heter? Jeg skal i løpet av høsten kjøpe bakgrunn fra Unimati til 2 x 250 liter, 660 liter og 530 literen. Men usikker på hvilke bakgrunner jeg skal velge.
simoer jekker fint ned petroer, så da er du ikke avhengi av og ha så mange petroer, men du får jo petroer fra 130 kr og oppover, normal prisen på voksne er fra 450 og oppover. men longola og moshi i størelse stor så ligger disse på 650 til 750pr stk. finn ut hva petroer du ønsker så skaffer du deg 10 til 12 stk med 15 til 20 voksne simoer har du ett fint utgangpunkt.
Høres ok ut... Hvilken pris har dere tenkt for simoene da? Er enda veldig usikker på hva jeg skal ha i denne 660 literen. :p
ca 150 kr stk.. De er blitt store. Du får se de når du kommer nedover
Vidar Alfei
Tja, Discus er vel ikke så dyrt som Petrochromis, men de koster de også. Ligger vel på rundt 500 kroner for voksne individ pr stk. Hva ville du satt inn i 660 literen som jeg har da Vibeke? Antall og hvilke typer? Kommer til å kjøpe 2 gruppe med yngel av Tropheus, men disse skal fores opp midlertidig i 250 litere. Husker du hva bakgrunnen dere kjøpte heter? Jeg skal i løpet av høsten kjøpe bakgrunn fra Unimati til 2 x 250 liter, 660 liter og 530 literen. Men usikker på hvilke bakgrunner jeg skal velge.

Vår heter Rock Zolid Papua
Vibsi
ca 150 kr stk.. De er blitt store. Du får se de når du kommer nedover:)

Nei,nei Vibeke.
Må ikke selge simochromisene deres.
De er jo så flotte)
Personlig syns jeg den nye bakgrunnen deres er en av de flotteste.
begyner og bli fult i karet nå når moshiene kommer og longolaen vokser. de er flotte og de er blitt kjempe store. men de kan uansett ikke gå i kar mindre enn 530 liter nå når de er blitt så store. så kjøper må tilby de kar som er 530 eller over. de burde ha 720 for hannene 4 av de er veldig hissige og fisk mindre enn petroer blir raskt hakket ned, de klarte og ta livet av 5 tropheus på 7 dager i nødkaret når vi hadde leksje og det var en 500 liter.
Er nok ikke umulig at jeg kjøper de hos dere... Det ser ut som Discus planene mine går i full fart rett i dass siden jeg ikke fikk tak i de VF som jeg ønsket! Så da får en satse på Simoer og Petroer i 660 literen når den kommer i hus i løpet av neste uke. Innen kort tid rekner jeg med at jeg skal få råd til 2 stk 250 litere som skal romme Tropheus Red Cheek og kanskje Kiriza Gold, men usikker på sist nevnte. (Først og fremst må jeg kvitte meg med noe fiskegjeld til "gubben" på Frekhaug... ikke sant Saff? :p).


Har sett på en del petroer og syns egentlig de fleste er flotte på sin egen måte. Men det er klart at jeg har Moshi Gold som favoritt, men den har jeg ikke råd til å kjøpe noen gruppe av så lenge en er student. :p

Dersom jeg nå kjøper gruppen med Simoer hos dere Vibeke, hvilke petroer ville dere hatt sammen med de og hvor mange?
(Jeg er åpen for forslag siden jeg ikke har så god peiling på Petroer!).
Personlig så syns jeg at blue elektrik er kjempetøff, og macrognatus rainbow(de har vi) eller marognatus green/yellow er veldig kule
Moshi er en selvskreven favoritt men er som du sier dyr.
Tricolor er også fin, men noen syns den er litt blek.
Trewavasae er flott, og en veldig rolig petro. Den passer fint sammen med troffer. Ikke simo og moshi!
Den definitivt fineste er red bulu point, men den koster 1500 kr.. For yngel!!
bulu point
Du finner videoer på youtube av de fleste

Roger: enig med deg! Men syns du ikke det blir veldig fult i karet visst vi beholder simoene?
stemmer nok det ja......

har jo også famula som ett alternativ , virker som en rolig fisk det og da.
Høstplaner
Mine høstplaner har vært mye frem og tilbake, men tror jeg delvis er enig med meg selv. :p

Det blir som følger:

660 liter:
Simochromis Diagramma og Petrochromis eller Tropheus og Petrochromis Trewavasae.
Petrochromis - Longola, Blue Electric,


530 liter: Skal inn med innvendig bakgrunn og filter bakom. Frontosaene skal mest sannsynlig til Oslo. Det skal inn noen Tanganyika arter til, men usikker enda.


250 liter nr 1: 30 stk Tropheus Moliro.


250 liter nr 2:
30 stk Tropheus Ikola


250 liter nr 3:
40 stk Tropheus Red Cheek
bare ett lite spørsmål. hvor skal molirene ikolane og red cheeksene når de vokser til? da blir vel 250 literne litt for liten vel? med 30 voksne/store fisker eller?
De skal over i rack på 3 x 375 litere.
Det er yngel jeg skal ha av Tropheus i 250 literne. Hvordan er vekstraten på Tropheus Red Cheek, Ikola og Moliro fra de er 2-3 cm til fullvoksne?
du vet no vel selv hvor fort yngel kan vokse med riktig stell og mat. så er vel ikke så altforlenge de bør være i 250 literne da.. 1 år? kanksje
1 år, ja det burde gå greit... Rekner med at jeg kanskje kommer i retning mot Bergen når jeg er ferdig med skolen om 1 år.
Da rekker du akkurat å være med når vi skal lage hele garasjen om til akvarierom
ååå? Kult... Klart en må være med å hjelpe til da!

Har dere lagt noen planer på antall, størrelse og hvilke fisker dere skal ha da?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap