Vidar`s akvarieprosjekt! (side 22)

Skal dere ha red belly alene?
nei de blir gående sammen med red cheeksene foreløpig. Har ikke ledige kar....
Vibsi
nei de blir gående sammen med red cheeksene foreløpig. Har ikke ledige kar....


Sikkert lurt Det er jo en form for bulu pt's\ikola opplegg, og det er jo fisker med attitude!
Ja det tror eg nok. Og red cheeksene er de minste vi har. Så tror de passer best i størrelsen
vi har nesten ledig kar.. ædabæa ..... mohaaa..
kan jo dere passe simoene da hehehe
KristianH
Jepp.. Det blir vel i praksis ca 10 liter vann på hver fisk:(
vi har 96 pemba i 660 liter, av disse er 70 VOKSNE
Å fy F... Det var mange! :p

Kanskje noen av dem skal på innerlommen opp igjen til Sogn... :p
Vibsi
kan jo dere passe simoene da hehehe


dummetse jeg har hørt hahaha
Jeg kan "passe" simoene for evig og alltid! :p
vi får se litt med de simoene men de som eier de skal huske at de kan ikke gå med troffer de blir gjerne litt for tøffe for de, det er simoene som dominerer petrokaret for de som lurte

når det gjelder pembaene har vi vært inne på tanken og bli kvitt rundt30 stk disse er fine men dsv litt for lite orange i forhold til de andre vi har, så en fin pris kan gis, uansett så finnes astaxtantin så blir de nok topp disse å. de er voksnme og noen ungfisk fin størelse og leker som bare det.
Vi får diskutere litt når jeg kommer ned, så får vi se hva vi kommer frem til...
Da er det kommet yngel på Transcriptus, ser ut som et titals stykker.

Neo. Pulcher har det kommet mer yngel hos... Nå er det vel mellom 50-100 stykker som skjuler seg mellom noen steiner, mens foreldre vokter det noe helt ekstremt.

Er en del lekstendenser blant Leulepi også, så muligens de også kommer med yngel...

Det kom også ancistrus yngel for noen dager tilbake... de er rundt 100 stk vil jeg tro.

Meleagris styrer veldig på i noen av skjellen så kanskje noe er på gang der også.


Her har det virkelig tatt av nå i det siste...
Det hørs jo kjempe bra ut Vidar! Får du meleagris yngel så vil eg skrive meg på første plass på listen.
Hvor har du kjøpt dem?
Meleagris kjøpte jeg i Oslo på Jan Holt hvis jeg ikke husker feil. (Det var en venn av meg som innom å kjøpte de til meg).

Men kommer det yngel av de så skal vi ordne noen til deg Vibeke!
Bra side dette!

[External Image]
Ja jeg er innom der titt og ofte
Nå er HQI bestilt...!


Det kommer nye fisker om kort tid her:
- Gruppe på 30stk Tropheus "Red Cheek"
- Gruppe på 30stk Tropheus "Ikola"
- Gruppe på 30stk Tropheus "Moliro"

- Samt en gruppe med Simochromis Diagramma.
* I løpet av høsten bestilles noen grupper med Petrochomis.


Blir spennende å se hvordan fiskene er i HQI belysning. =)
Mer yngel
Satt å studerte stenrøysene i Tanganyika biotopen (530 literen), og der så jeg små Leleupi yngel under stenene sammen med foreldrene. Er hvertfall 10 stk, muligens flere...

Har ynglet noe helt vanvittig i det siste... Transcriptus, Leleupi, Neo. Pulcher "Daffodil", Endlers Guppy, Ancistrus.

Har vært lek på Corydoras Sterbai, Astotilapia Burtoni, Frontosa Kitumba, så det blir spennende å se om det blir noe på disse også. :p
sukk... savner de svære lelupiene litt faktisk...
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap