Vidar`s akvarieprosjekt! (side 23)

Det skjønner jeg veldig godt saffen! De er knallgule og flotte nå.

Blir spennende å se om yngelen blir like gule og flotte som foreldrene.

Ellers noe nytt på gang hos deg eller?
kan jo bli spenndene og se det om de overlever da.. ynglet masse her og men ingen som kom levende fra det da for og si det slik. hmm fikk lyst på lelupier igjen.. store gule lelupier.
Detaljerte kart over Tanganyika her.
I dag kom HQI lampen, og FY F... for et lys! :p

Hva jeg skal gjøre med lyskilder i reolen med 3x250 liter er usikkert.
Har 2 valg:
- 60 cm HQI med 1x150w + 2x24watt T5
- Ren T5 belysning.


Hva ville dere gjort?
Kom med bilder av lyset før og etter HQI var på plass a ?
Har allerede kastet den gamle lampen. :p

Men kan love deg en ting Kenneth, og det er at det er helt rått lys!
ingeting slår HQI, du får skygger og alt med det, er faktisk helt sinnsykt bra
skal aldri ha noe annet enn HQI., ett kar som mangler nå så har alle HQI. men det må stå litt på vent i å med vi har litt andre planer med petroer osv.

det karet har uansett 4 ganger 58watt t 8 rør så det gjør susen men du får ikke de skyggenen og fargespillet HQI gir deg.
Shit... :p Nå er det 2 par med Leleupi som har yngel i huler... er sikkert rundt 50 stk+-...
klovn........ for og si det på den måten.. skulle du kvitte deg med de skal de rett hit igjen bare så det er sagt ja.. angrer på at de ble solgt ja.. sukk.. snufs.
hehe... :p

Skal huske på det dersom de skal selges... noe jeg tviler på... Men vokser yngelen opp, så kan jo noen av de ta turen til Frekhaug.
av 2 kull klarte 6 og overleve til oss. hehe men har ikke gjort en eneste ting for at de skal overleve heller. de går med pembaene hver gang vi skal fiske de ut stikker de under en modul så de får bare være der ser nå ut til att de trives der så hvorfor kaste de ut.
Blir spennende å se hvor mange som klarer seg, de gjemmer seg inni hullsteiner.
har du fortsatt simoene i 375 literen og de lever?
Simoene lever alle sammen og trives uten vesentlig slåssing. De går i 660 liter nå og har det veldig bra. Hvordan går det hos dere da Vibeke?
Det var bra! Du må ligge ut bilder når du har fått kamera Har du noen med egg da?
Her går det bare bra. Holder på å sitte opp ny 660 i stuen (fikk viljen min til slutt :P )
Vibsi
Har du noen med egg da?


Har 3 hunner med egg nå, så får strippe de om et par uker.

Noe nytt hos dere da?
Nye fisker er ankommet....
Det har vært en stund siden jeg har oppdatert denne tråden, men skal komme sterkere tilbake.

I går var jeg å hentet en del fisker. Satser fullt på Tropheus og Petrochromis.

- 12 VF Petrochromis Moshi (5+7)
- 20 Tropheus Moliro


Er andre arter som står på ønskelisten, så vi får se hva sommeren bringer.
Gratulerer med nye fisker Vidar ....... følger spent med videre.....
Takker Frode!

Noe nytt på gang hos deg da?
Ikke så mye...... har ikke noen troffer nå bare fire stykker som hadde vokst opp bak en bakgrunn jeg fjernet........ bare 8 flotte VF Frontosa Moba (Kongo) som kommer fra Roger, de har jeg hatt i ett par mnd nå .... eller så går det mye i rokker satte opp en ett nytt 960 l i påsken hvor de går...... 4 store VF rokker på 21 - 32 cm + 6 Geopagus Altifrons, så mye søramerika der......
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap