Vidar`s akvarieprosjekt! (side 24)

Frontosa er en fantastisk fisk, Har selv 6 voksne og de går sammen med andre fisker i en Tanganyika biotop.
Moshiene ser ut til å trives bedre og bedre for hver dag som går... de spiser bra og er aktive.

Driver å planlegger 2 x 250 litere, men er litt på vent enda.
Hei

det godt og endelig finne noen som driver med akvarie i nærheten.

Ja her var det masse snakk om ciclider. Ja det var jo det jeg og egentlig ville drive med men det gikk dårlig.
Men jeg fikk og en dårlig star på hobbyen. Som så mange gjør.

Alt av den infoen finner du i min egen tråd.

Så nå har jeg gått over på tetra og botia arter for det meste. Også sitter jeg med nesten et overfylt akvarie med ancistrus sp. oppdrettsvarianten. som ble født i april. 14 av godt 70 stk overlevde. satt dem fortidlig sammen med glupske større fisker. (Scalarer)

Jeg prøvde for et år siden og sende en innmelding mail til sogndal akvarieklubb men fikk aldri noe svar så jeg meldte meg inn NAF i steden.
B. Andresen
Jeg prøvde for et år siden og sende en innmelding mail til sogndal akvarieklubb men fikk aldri noe svar så jeg meldte meg inn NAF i steden.


Årsaken til at du ikke har fått svar er nok fordi en periode så skiftet Sogndal Akvarieklubb servere til hjemmesiden og tilhørende funksjon som e-post.

De kommer med ny hjemmeside og en del nyheter nå i høst, så det er bare å følge med...
Det skal bli.

Takk for god info.
8 yngel av VF Petrochromis "yellow" Moshi er kommet til verden, de er nå ca. 2 cm og frittsvømmende.

Har kun mobilbilder, men skal få tatt skikkelige å lagt inn.
6 uker gammel yngel av Petrochromis "yellow" Moshi

6 uker gammel yngel av Petrochromis "yellow" Moshi.

Beklager dårlig kvalitet på bildene, men har ikke SLR kamera for tiden.


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Her er et til:

[External Image]
Her er noen bilder av de VF Petrochromis "yellow" Moshi.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
grattis...

om du skal til begern snart har jeg noen petroer du kan få med deg billig. 1 famula. 1 red fin og 3 trewere......
Gir deg en lyd når jeg skal til Bergen så snakkes vi Saffen!
Min topp 5 liste over Tropheus pr dags dato:
1. Red Cheek
2. Fiery Fry Namansi
3. Kazakalawe
4. Ilangi
5. Golden Kazumba
Hei Igjen

Det var noen fine ciklider på di siste bildene.

Ja som du sa at sogndag akvarieklubb har hatt litt problemer med nettsiden sin. jeg har for noen dager siden prøvd på nytt og ta kontakt der. siden er ikke forandret på utsende men håper kontakskjema kommer fren likevel.
Din henvendelse til Sogndal Akvarieklubb er kommet frem. Du vil få en tilbakemelding med brukernavn og passord når den nye hjemmeside løsningen er klar.

Ciklidene på siste bilde er veldig pene, men meget dyre også... skulle hatt flere...
Status pr. 21/12
Har nå gående mye yngel fra VF Petrochromis Moshiene.

- 12 stlk som er 5-7cm
- 25 stk som er rundt 3-4cm
- 15 stk som er ca. 2 cm

Grunnet tidsmangel, så kommer jeg til å legge ut avlsgruppen for salg...
Hei

Det skjer ikke så masse på tråden din for tiden ser jeg.

Jeg venter fortsatt i spenning på og få høre fra Sogndal Akvarieklubb. Vil så gjerne bli medlem der i tillegg til at jeg er medlem i N.A.F.

Også lurer jeg på hvor dere holder til.
Tenkte og se om jeg fikk muligheten til og stikke innom der en gang i løpet av sommeren.

Leser en del om at det er en del som skjer rundt om på disse akvarieklubb møtene i landet.
Nye fisker ankommet
Da er det kommet en del nye fisker her hos meg som feks:

- Petrochromis Tricolor
- Petrochromis Longola
- Tropheus "red belly"
- Tropheus "red cheek"
- Neolamprologus sexfasciatus
- Hesteneser
Har det stoppet helt opp? =)
nå har jeg nettopp lest gjennom alle innlegga i tråden din.. spennende lesning. håper ikke du og resten av tanganyika gjengen har stoppet helt?

selv har jeg som fersk akvarist startet innhandlingen til ett 530. er da seff tanganyika jeg vil ha. hadde vært hyggelig å fått sparket litt liv i tanganyika miljøet?

eller har de fleste gått i hi for vinteren? =)
Are
nå har jeg nettopp lest gjennom alle innlegga i tråden din.. spennende lesning. håper ikke du og resten av tanganyika gjengen har stoppet helt?

Er nok mange av oss som drev aktivt med både Tropheus og Petrochromis som har trappet ned en del, men jeg starter så smått igjen nå i løpet av sommeren/høsten.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap