Vidar`s akvarieprosjekt! (side 9)

Vidar Alfei
Ja, da er jeg kommet hjem igjen fra Gol, der jeg hentet en gruppe med Kiriza som jeg har planlagt i lang tid. Disse går sammen med den andre gruppen som kom fra Vibsi og Evolution. Fiskene jeg hentet på Gol var 22 voksne og resten yngel av diverse størrelse. *Bilder kommer!* Fy flate hvor varmt det har vært i dag... huff... Nå ligger tempen på 325 literen på 27,1 grader, ute temperatur er 19 grader, mens innetempen ligger på 26 grader... 325 literen har vært mørklagt i 2 dager nå pga varmeutvikling av lysrørene. Når 530 literen kommer så flyttes alle Kirizaene over ditt og i 325 literen skal Canary Cheekene som skal kjøpes av "Tropheus Nerdene" i Bergen... hihi Hvordan går det hos dere andre i sommer da med tanke på nye planer, temperaturer og andre Tropheus "ting"??


Her topper tempen på 29 grader enn så lenge.. Blir det varmere nå, sliter jeg..

Planene her i gården er å få moshiene mine i god stand.. De er nok en større utfordring en tropheuser, men det er gøy, og litt slitsomt.. De største er nærmere 30 cm, så det er mye mat, mye dritt og snart kommer vel slosskampene.. Var en fight i natt, og det smalt så høyt i armaturet at jeg våknet!

Noen planer hos deg eller? Bilder av de nye kirizaene?!
Har du ikke Aircondition da? Når pengene streker til så skal jeg kjøpe meg et Aircondition (Wilfa modell 12000 et eller annet).

Når det gjelder planer, så blir det flytting av begge Kiriza gruppene over i helt nytt 530 liter, så Canaryene skal jeg hente hos Erik og Vibeke så snart 325 literen er ledig.

Det er liksom det som er planen i første omgang, men har planer med et akvarie til som skal romme en gruppe med moliro!

Men har faktisk vurdert en gruppe med Frontosa i det ene hjørneakvariet jeg har som i dag inneholder 8 store XXL Scalarer, men får vurderes underveis tenker jeg...

Bilder kommer i løpet av morgen dagen hvis jeg ikke får "solstikk" da... :P
Her har det altså vert 30 grader i skyggen idag. Helt vannvittig. Tok med oss hundene og gikk å badet. Noe annet er jo ikke mulig i denne varmen. Tenkte vi skulle ligge noen 1,5 liters flasker med vann i, og fryse de. Så kan de ligge å flyte i karet visst det blir for varmt. Karene våre har vert oppi i 29 grader. Da fikk eg jo helt angst hehe og skiftet masse vann. Det har gått helt fint,men med bulu krisen friskt i minne så er det alltid bedre og være føre var.
Planen vår vet vi egentlig ikke. Ønsker kommer og går. En dag vil vi det, og neste dag vil vi noe annet. Nå kommer det faktisk en å ser på 720 literen i stuen imorgen. Vil han ha det er jo det solgt. Men ser jo alltid etter noen nye spennende grupper. Feks en gruppe med 50 stk caramba i sverige hehe...
Da blir det liksom litt kjipt å selge karet.
Vi får se. Tar det som det kommer!
Grattis med ny fisk Vidar! Hvordan er gulfargen på de i forhold til de du kjøpte av oss?
Hvilken prisklasse ligger Caramba i da Vibeke? Jeg har faktisk sett en stund på den jeg også... :P

Takk for det! Kirizaene som jeg hentet i dag er tilnærmet samme som de jeg kjøpte hos dere, men ikke fullt så store som de største i størrelse, men det har veldig fin "gul stripe"... Hannene er faktisk veldig mye gulere enn hunnene. Skal få tatt noen bilder i morgen.

Har kanskje tenkt meg en tur til Jessheim for å utvide med noen flere Hesteneser slik at den ene som jeg fikk hos dere får selskap!
hei hei tittet litt innom her jeg

vuderer du frontosa vidar?? vi har ett 375l med 21 yngel oppi

når vi snakker no om varmen som er så har vi skiftet vann no for 2 dagen på rad. 29 grader i karene.. så kanskje en aircondition er tingen ja..

vuderer sterkt og kvitte oss med zebracikilidene... var kjedlig fisk det ja.. og sete malawiene som vi har i 180 l og få tak i duboisier til 240 l karet.. men blir vel litt på sikt det da tenker jeg..
Dere tar til fornuft hører eg
Duboisi skal jo ikke være så vanskelig å få tak i. Men her i bergen er jo interessen ikke så stor ennå,så man må som oftest sitte seg i bilen. Vi har hatt vår del med osloturer nå snart hehe Når kristian får lappen(eller er du ferdig?) Så er det kristian sin tur å komme til bergen på besøk hehe
Hadde det ikke vert for at alle bor på forskjellige steder i landet så skulle vi jo hatt tropheus møter
[QUOTE=Vidar Alfei]

Hvilken prisklasse ligger Caramba i da Vibeke? Jeg har faktisk sett en stund på den jeg også... :P
QUOTE]
Den gruppen jeg har sett på så er det 50 fisk for 4000 svenske. (3500 norske ca)
hmm skal du til jessheim vidar?? hadde vel ikke lyst til og tatt med noen extra og da vel?? glize..

hehe du mener det ja vibsi hehe lene har hatt lyst på duboisier lenge da så.. og tror det hadde gjort seg bra i 240l det ja..
Da tar du med til oss og Har en deal med Roger om hesteneser men visst du skal ned så slipper jo vi
Var der jo for en mnd siden. Hos Kri..
Vil helst unngå og reise til Roger for han har to grupper som eg sikler etter. De vil eg helst ikke se hehehe
Vibsi
Den gruppen jeg har sett på så er det 50 fisk for 4000 svenske. (3500 norske ca)


Det var da ikke så ille pris syns jeg... Hvor store var disse da?
saffen
hei hei tittet litt innom her jeg :) vuderer du frontosa vidar?? vi har ett 375l med 21 yngel oppi:) når vi snakker no om varmen som er så har vi skiftet vann no for 2 dagen på rad. 29 grader i karene.. så kanskje en aircondition er tingen ja.. vuderer sterkt og kvitte oss med zebracikilidene... var kjedlig fisk det ja.. og sete malawiene som vi har i 180 l og få tak i duboisier til 240 l karet.. men blir vel litt på sikt det da tenker jeg..


Hyggelig at du titter innom!!

Senere en gang så blir da kanskje Frontosa, men da voksne. :P

Her blir det garantert å kjøpe Aircondition, ser tempen i Tropheus karet ligger på 27,9 grader uten lyset på, så det blir nok uten lys til i kveld hvertfall.

Akvariet som inneholder Store Scalarer ligger nå på 28,2 grader...
Utetemperaturen ligger på 21 grader og inne på 27 grader, så det virker som det blir en veldig varm dag i dag også...
saffen
hmm skal du til jessheim vidar?? hadde vel ikke lyst til og tatt med noen extra og da vel?? glize.. hehe du mener det ja vibsi hehe lene har hatt lyst på duboisier lenge da så.. og tror det hadde gjort seg bra i 240l det ja..


Har tenkt meg en tur til Jessheim ja, men usikker når enda, men skal ta meg en prat med Roger og høre...

Er ingen problem å ta med fisker til dere og evt møtes i Lærdal.
Kan gi deg en nærmere tilbakemelding når jeg vet noe mer!
Vibsi
Da tar du med til oss og:) Har en deal med Roger om hesteneser men visst du skal ned så slipper jo vi :D Var der jo for en mnd siden. Hos Kri.. Vil helst unngå og reise til Roger for han har to grupper som eg sikler etter. De vil eg helst ikke se hehehe ;);)


Klart jeg kan ta med til dere når jeg reiser til Jessheim, så møtes vi evt på samme sted som sist!

Er det bedre å sende meg ned til Roger med tanke på Tropheuser som dere sikler etter? huff... må prøve å ikke handle for mye da... hehe

Hvilke grupper er det du har siklet etter da? *tenke tenke* :P
Sikler etter moliroene hans. Og voksne red cheeks
Carambaene var mellom 7 og 11 cm. Ikke gale pris nei. Er jo 50 stk
huff... Moliro... *sikle sikle*

Heldigvis stopper det seg akkurat nå fordi jeg ikke har noe ledig foruten det at 325 literen blir ledig, men der skal Canaryene inn...

Så jeg tror nok det blir bare Hesteneser som jeg kommer til å kjøpe på Jessheim...

Jeg har jo stasjonsvogn, så jeg får nå plass til en del kasser med fisk ikke sant Vibeke? hehe...
Vidar Alfei
[QUOTE=Vibsi]Sikler etter moliroene hans. Og voksne red cheeks :) Carambaene var mellom 7 og 11 cm. Ikke gale pris nei. Er jo 50 stk :)


huff... Moliro... *sikle sikle*

Heldigvis stopper det seg akkurat nå fordi jeg ikke har noe ledig foruten det at 325 literen blir ledig, men der skal Canaryene inn...

Så jeg tror nok det blir bare Hesteneser som jeg kommer til å kjøpe på Jessheim...

Jeg har jo stasjonsvogn, så jeg får nå plass til en del kasser med fisk ikke sant Vibeke? hehe...
hehe jepp! Utrolig hva vi fikk med oss i caddyen etter siste oslo besøk og! 4 kasser fisk,rocky bakgrunn på 200x60,4 sekker sand, 1 stk 720 liters akvarie. Greit med fiskebil
Rekner med caddyen var rimelig "si i ræva"... hehe
Vidar Alfei
[QUOTE=Vibsi] hehe jepp! Utrolig hva vi fikk med oss i caddyen etter siste oslo besøk og! 4 kasser fisk,rocky bakgrunn på 200x60,4 sekker sand, 1 stk 720 liters akvarie. Greit med fiskebil :)


Rekner med caddyen var rimelig "si i ræva"... hehe
eh ja... det kan man si
skal vi kjøpe med OSI fôr til deg fra danmark eller har du gått over til tetra?
Jeg kjøpte 1 kg med OSI i tyskland sist jeg handlet der, så jeg har en stund enda... Har gått bort fra Tetra foret, nå er det kun OSI det går i.

Men takk for at du spurte!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap