Mufcys våte hobby (side 2)

Det ble litt gjenskinn da jeg tok bildet, og det var det eneste sånn passe gode bildet av karet, det andre bildet (av Bob) tok fetteren min.
Jeg skal bli kvitt guppyene og kjøpe flere neon tetra(kanskje), og da vil jeg ha noen andre nye fisk. Har tenkt litt på kuhlii ål og kanskje noen gurami, eller vil acaraene klikke i vinkel på guramier?
tror ikke det, men guramier har jeg oppfattet som hissige hvis du ikke har dem i grupper på 4 eller mere. jeg har prøvd 3 ganger, med et par vær gang, alle gangene ble det tortur :P
Hellblazer
tror ikke det, men guramier har jeg oppfattet som hissige hvis du ikke har dem i grupper på 4 eller mere. jeg har prøvd 3 ganger, med et par vær gang, alle gangene ble det tortur :P


Det hørtes ikke bra ut:P Men jeg har en fetter som har 4 dverggurami, 3-4 perlegurami, 1-2 blå gurami og masse andre fisker, og de har ikke terrorisert hverandre, men så er vel 4 stk en gruppe da
ja :/ ser ut som de trives i grupper, da er det så mange så de ikke vet hvem de skal krangle med jeg hadde som "liten" 2 ildbuker, 2 malavichiklider, 2 sebrachiklider og masse guppier osv i en 50 liter :P
Hellblazer
ja :/ ser ut som de trives i grupper, da er det så mange så de ikke vet hvem de skal krangle med :D jeg hadde som "liten" 2 ildbuker, 2 malavichiklider, 2 sebrachiklider og masse guppier osv i en 50 liter :P


Det høres ikke ut som en så veldig bra kombinasjon i et så lite kar:P
Mufcy
[QUOTE=Hellblazer]ja :/ ser ut som de trives i grupper, da er det så mange så de ikke vet hvem de skal krangle med :D jeg hadde som "liten" 2 ildbuker, 2 malavichiklider, 2 sebrachiklider og masse guppier osv i en 50 liter :P


Det høres ikke ut som en så veldig bra kombinasjon i et så lite kar:P

nei, men det gikk veldig bra :P
Nå har jeg lyst på litt flere fisk Som sagt så skal guppyene ut og da åpner det for litt andre fisk. Sett litt på bunnlevende fisker som kuhlii ål og pansermaller, andre fisk, og kanskje jeg ikke skal bli kvitt scalaren, men heller kjøpe en partner?
Men da må jeg jo vite hvilket kjønn scalaren min er, noen som kan fortelle meg det?

(se på andre bilder i denne tråden)
Yngel!!!
For en stund siden (nesten en uke, da jeg var hos min mor der 180l står) så drev jeg å kikket litt på karet, plutselig , bak en liten busk av hygrophila, så jeg en liten sverddragerunge
Skjebnen på denne blir nok usikker, for på andre siden av busken står scalaren å tenker på mat...

Jeg får ikke vært der før mandag (sikkert), men jeg håper den har klart seg
ja, får håpe det

jeg skal kjøpe fisk i morra alvariet har ståt i en uke og har hatt oppi forskjellige tilsetninger så håper på en frisk start. satser på et parr paletter og noen småfisk. jobber på krizoo så får 25% på alt (bare sån "sommer jobb")

Kasta en stingsild fra saltvannsakvariet i en bøtte med ferskvann og den lever fortsatt den dag i dag :P 1 uke senere, vet jo de lever i begge vann :P
Dette blir da fint, litt "tomt" framme da men Ferskvann er jo lettere en saltvann
takk takk, satser på at plantene vokser fort, og tror du ( noen andre?) at det går bra med 2 paletter og noen småfisk? har hatt palleter før men det var de mest krigerske fiskene jeg har hatt, værre en sebrachiklide og juvelchiklide :P
En ny innbygger + noen planter i 180l!
Nå har jeg kjøpt meg en ny fisk, en scalare. Den er litt spesiell fordi den har et "eget" mønster jeg aldri før har sett på en scalare (bilde1 og 2).

Jeg har og kjøpt meg noen planter, en rød (bilde3) og en eller annen gressplante (framfor den røde planten).
Nytt oppsett av 52l
Her er et nyoppsatt 52l tilpasset krabben + ny grus og den nye kineseren
R.I.P Krabben Bob:(:(:(
Det viste seg at det nye oppsettet var litt for godt for Bob, for i dag tidlig fikk jeg meg en merkelig og trist overaskelse, Bob var ikke i akvariet.
Jeg gikk ned til under etasjen og der, på kjøkkengulvet lå min kjære lille Bob Og det som er rart, er at hun, i løpet av natten, må ha gått ut av karet, funnet vegen ut av rommet mitt, gått ned trappen! og død på gulvet

Veldig fine kar du har
Synd det med Bob, men den hadde levd et langt og lykkelig liv, eller?
DahAquaMan
Veldig fine kar du har ;) Synd det med Bob, men den hadde levd et langt og lykkelig liv, eller? :)


Håper det
Acara yngel!!!
For 2 dager siden var jeg hos min mor. Jeg gikk opp og så på akvariet, og der var dvergacara hunnen borte i hjørnet. Jeg gikk nærmere for å se, og under henne var det en drøss med yngel!
Men så var jeg ute ca. 2 timer, og når jeg kom inn var acaraen der uten unger:S Kan hun ha flyttet de? Håper ikke det værste...
Korkbakgrunn
I dag har jeg vært i byn og kjøpt meg litt korkbark, og planen er at det skal bli til en bakgrunn i 52 literen. Men akkurat nå må jeg tenke mye på hvordan den skal bli laget, og derfor leter jeg etter informasjon innen dette.

Mer info og lagingen av bakgrunnen kommer snart, mest sannsynlig i kommende uke
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap